Ontslag geven dag na akte

Izh
Topic Starter

Ontslag geven dag na akte

#1 , 12 jul 2013 14:46

Verlijden van akte gebeurd op 26 augustus 2013. Momenteel ben ik vast in dienst, maar ik heb een betere aanbieding gekregen bij een andere onderneming. Ik zou dus graag zo vlug mogelijk mijn ontslag geven, om van job te kunnen veranderen.
Nu is mijn vraag, vermits de akte op 26 augustus is, en ik zou ontslag geven op 28 augustus. Kan ik dan in de problemen komen qua lening?

Merci

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper

#2 , 12 jul 2013 19:55

Beste,

je komt enkel in de problemen indien je je contractuele verplichtingen niet nakomt. er is geen enkel probleem met van job veranderen, zolang je de lening blijft betalen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 jul 2013 11:27

Ik zou dus graag zo vlug mogelijk mijn ontslag geven, om van job te kunnen veranderen.
Gouden tip: geef je ontslag niet voor je nieuwe contract getekend is! Je zou de eerste niet zijn die zijn ontslag geeft in de vaste veronderstelling bij een andere werkgever te kunnen beginnen, tot puntje bij paaltje komt en hij toch geen contract aangeboden krijgt. Als je op zo'n moment een lening moet beginnen afbetalen, zijn de gevolgen nog zwaarder. Ik geef het dus maar even mee...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Kopen”