Hallo,
in januari heb ik een compromis getekend voor een stuk agrarisch grond. Volgens de landmeter mocht hierop gebouwd worden volgens de afwerkingsregel.
Voor de afwerkingsregel is vereist dat het stuk grond kleiner is dan 6,5 are en dat er een vergunde wachtgevel is. Het compromis werd getekend onder de opschortende voorwaarde van het stedenbouwkundige attest. In eerst instantie was alles in orde, het stuk voldoet dan ook aan alle voorwaarden.
Een instantie voor het behouw van agrarische gronden had eerst wel negatief advies gegeven (omdat er een weide van 45 are aan het stuk grenst), maar de gemeente ging dit advies niet volgen (het was dan ook niet bindend). In laatste instantie besliste diezelfde dienst dan de wachtgevel dan toch geen wachtgevel is, maar een blinde gevel. Stedenbouw heeft dit overgenomen, waardoor de gemeente nu verplicht is om het attest af te keuren, dit gebeurt op het schepencollege van 5 juli. Volgens de landmeter (en de bewoner van de woning zelf ook) gaat het hier wel degelijk om een wachtgevel.
Uiteraard ben ik erg ontgoocheld. 5 maanden lang waren de berichten positief, en dan plots wordt het om een onbegrijpelijke reden toch afgekeurd. Kan ik zelf nog iets doen??
Twee huizen verder wordt wel een woning gebouwd volgens de afwerkingsregel... Voor de ene mag het en voor de andere niet. Dat is toch niet eerlijk?