Omheining

koen1234
Topic Starter

Omheining

#1 , 12 jun 2013 16:49

Ik wil een houten platen zetten als afbakening voor mijn tuin, maar mijn buur wenst niet mee te betalen hiervoor.
Geen probleem voor mij, maar ik weet niet goed waar ik die omheining kan/mag plaatsen?

Ik dacht eerst ze op de perceelsgrens te zetten en mijn buur een papier te laten ondertekenen dat dit mijn platen zijn.

Een andere piste is de gemeenschappelijke draad, die er nu staat, te laten staan en die houten platen juist ertegen te zetten, dus op mijn grond.

Welke mening is volgens jullie de beste?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xastheron

#2 , 13 jun 2013 12:12

2e is de "correcte". Maar niets belet de buur om nadien de draad weg te nemen en bij de volgende vervanging... maar dat wordt dan waarschijnlijk een probleem voor de kinderen.

Denk er ook aan dat je de panelen waarschijnlijk ooit eens wil schilderen of wil instrijken met olie. Kom misschien overeen dat je de draad weghaalt en hij zijn kant "in ere" houdt?

Turaki

#3 , 13 jun 2013 12:49

Denk er ook aan dat je de panelen waarschijnlijk ooit eens wil schilderen of wil instrijken met olie. Kom misschien overeen dat je de draad weghaalt en hij zijn kant "in ere" houdt?
Buurman is verplicht toe te staan dat u hiervoor zijn grond betreed. Bij weigering mag u zichzelf toegang verschaffen, maar beter (en veiliger) is dit voor de vrederechter op te lossen dan, om te beginnen in bemiddelingsprocedure.

Reclame

koen1234
Topic Starter

#4 , 14 jun 2013 06:23

Bedankt voor jullie feedback! Ik weet alweer iets meer. :-)

PS: vrederechter e.d. zullen niet nodig zijn. We komen goed overeen en dat zal ook zo blijven nu ze niet wensen hierin mee te gaan. Dit is hun recht. :)

Terug naar “Kopen”