Hoi,
Graag had ik de situatie van mijn mama even uitgelegd:
Ze heeft een appartement gekocht, waarvoor in april de verkoopovereenkomst is getekend.
Op dit moment zit de ex-schoonzus als huurder in het appartement.
Zelf heeft ze een huurovereenkomst getekend in december 2012, terwijl het appartement reeds te koop stond.
Het gaat hier om een modelcontract van een negenjarige huurovereenkomst.
Zelf denk ik niet dat deze geregistreerd is.
Eind augustus wordt de akte verleden en de voorschot is ondertussen betaald.
Nu belde plotseling onze makelaar met de vraag als de akte niet eerder verleden mocht worden, namelijk eind juni.
Dit kwam beter uit voor de verkoper en zelf hadden we zo ook nog recht op 2 maanden huur.
Gelukkig heeft mijn mama hier bedenktijd op gevraagd, daar ze haar gezond verstand gebruikte. Waarom zou haar dat beter uitkomen? Zo verliest ze toch zelf 2 x de huur?
Nu zijn we via via te weten gekomen dat de huurder niet van plan is het appartement uit te gaan op 1 september. Dit verklaart uiteraard waarom het de verkoper beter uitkwam de akte eerder te laden verlijden.
Zelf heeft ze ook al de vooropzeg gedaan voor de huur van de huidige woonst. Vanaf 1 oktober zou ze dus zeker in de nieuwe woning terecht moeten kunnen.
Nu zou ik graag willen weten wat we het best doen in deze situatie?
Voorlopig is enkel het voorschot betaald.
Wat zijn onze rechten? Kan de huurder ( 3 kinderen, alleenstaand) zomaar blijven zitten?
Alvast bedankt voor jullie moeite!
Sent from my iPad using Tapatalk HD