verkoop chalet

tinee
Topic Starter

verkoop chalet

#1 , 03 jun 2013 14:41

hallo

Ik woon momenteel in een chalet, maar met een referentieadres.
Ik kan deze kopen. Ik heb geen andere eigendom.
Betaal geen huur op een andere plaats.
De chalet ligt in een recreatiezone.
Ik heb een werkloosheidsuitkering - wel hoog 1170 euro.

Alhoewel het te betalen bedrag per maand aan de lening; doen de banken moeilijk ivm.
- dat ik geen aandere eigendom heb +
- de beslagbaarheid. + max +- 200 euro en de lening zal +- 370 euro zijn.

Huren v een appartement is duurder.
En ook al kunnen de banken mijn goed dan openbaar verkopen als ik niet zou betalen, zewillen geen
lening toekennen.

Kent iemand een bank die dit wel toestaat ?

grooetjes
tinee

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 jun 2013 14:49

Tinee...
Misschien een eigen topic opstarten?
Lees ook eens de regels van het forum.

orrel

#3 , 03 jun 2013 23:37

Als je zo een chalet wil kopen waar je uw domicilie nirt kan plaatsen verondersteld de bank dat je elders moet wonen en zogezegd al 1/3 van je loon of inkomen al verliest aan de plaats waar je domicilie zou staan. Dus een lening daarvoor krijgen is niet gemakkelijk. De bank bekijkt dit als "luxe", "buitenverblijf" . In deze tijden verwachten ze dat je de helft ervan zo op tafel kan leggen ...dit alles by ondomicileerbare recreatie gronden.

groeten

Reclame

tinee
Topic Starter

#4 , 04 jun 2013 11:45

Eigen Topic opstarten ? wat bedoel je ? niet eigen bedrijf, want dan zou je dat schrijven !
Regels Forum : heb ik gelezen, ik heb meen ik niets fout geschreven.

Nee hoor helemaal , een bank weet dat je bij een referentieadres geen huur moet betalen, dus het enige wat ik moet betalen is de lening.

Dus nogmaals de vraag : kent iemand een bank die leningen voor een chalet toestaat als je geen ander onroerend goed hebt, en een laag inkomen ?

In nederland is dit de normaalste zaak vd wereld, maar nederlandse banken lenen niet aan Belgen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 jun 2013 09:42

:oops: sorry inderdaad eigen topic .... heeel slecht gezien van mij.

referentieadres moet voldoen aan:
De mogelijkheid om op een referentieadres te worden ingeschreven, is strikt beperkt tot:

personen die in een mobiele woning verblijven (schepen, woonwagens, caravans, uitgezonderd stacaravans);
personen die minder dan een jaar afwezig zijn voor studie- of zakenreizen buiten de gemeente;
burgerpersoneel en militair personeel van de krijgsmacht in garnizoen in het buitenland én hun gezin;
personeel dat aan ontwikkelingssamenwerking doet in het buitenland, én hun gezin;
personen die bij gebrek aan voldoende bestaansmiddelen geen verblijfplaats hebben, dus personen die niet ingeschreven zijn in een gemeentelijk bevolkingsregister en geen feitelijke hoofdverblijfplaats hebben.
http://www.ibz.rrn.fgov.be/index.php?id ... ache=1&L=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar op een referentieadres kan u ook niet WONEN ... dus waar woont u dan wel.
U sluit een lening af voor zoals gezegd wordt een 'buitenverblijf' in banktermen een onroerend goed.
Men gaat dan kijken hoeveel u verdient en wat uw financieel draagvlak is.
De vraag zal dan gesteld worden waarom een referentieadres?

Terug naar “Kopen”