Ik heb een probleem, ik en mijn vriend zijn van plan om een huis te kopen, nu hebben wij de koopovereenkomst vanochtend ondertekend, maar eenmaal thuis aangekomen merk ik dat het niet dezelfde overeenkomst is die onze notaris heeft opgesteld maar er verschillende woorden in zijn veranderd of gewoonweg zijn weg gelaten, nu hebben we de makelaar blindelings vertrouwd en de contract ondertekend omdat we aannamen dat het de contract is die de notarissen onderling hebben afgesproken.
Nu blijkt dat in de contract die we ondertekend hebben, staat dat wij de voorschot kwijt zijn als we de woning niet aankopen zelfs als we via aangetekende brief opzeggen voordat de akte verlijd.
terwijl in de overeenkomst die we samen als definitieve overeenkomst hadden genomen er stond dat de voorschot die wij aan de notaris van de kopers betalen als waarborg werd gezien.
Zijn we het geld nu echt kwijt als we de lening niet bekomen, of mag dit niet omdat dit niet de overeenkomst is die wij samen als definitieve overeenkomst aangezien hebben. help AUB