Een beetje kort door de bocht, vindt u niet ?Ik zou aanvoeren dat je geen overeenkomst hebt met de betrokkene , doch aan de immo hebt opgedragen hiervoor een bekwaam persoon te contacteren.
Iemend die energieprestatiecertificaten aflevert waarin hij geen rekening houdt met isolatie en dakisolatie ?
Die kan men bezwaarlijk "energiedeskundige" noemen , ...
Dergelijk onvolledig certificaat kan mijns inziens geen aaanleiding geven tot facturatie van prestaties van deze firma.
Waarom heb je de factuur niet betwist ?
k.b.
Een beetje kort door de bocht, vindt u niet ?Ik zou aanvoeren dat je geen overeenkomst hebt met de betrokkene , doch aan de immo hebt opgedragen hiervoor een bekwaam persoon te contacteren.
Iemend die energieprestatiecertificaten aflevert waarin hij geen rekening houdt met isolatie en dakisolatie ?
Dergelijk onvolledig certificaat kan mijns inziens geen aaanleiding geven tot facturatie van prestaties van deze firma.
k.b.
De energiedeskundige in kwestie heeft in zijn berekeningen, terecht, enkel rekening kunnen houden met hetgeen hij ofwel visueel kon waarnemen, ofwel met geloofwaardige factuur controleren.
De energiedeskundige moet hier niet achter vragen. Jij had ze onmiddellijk moeten voorleggen. Wat voor e soep zou dat geven als die deskundigen bij iedere klant zouden moeten navragen of er isolatie aanwezig is, en waar die dan ziet, en welke isolatie het dan wel is, met welke dikte enz..[
Maar ik heb hier wel degelijk facturen en certificaten liggen, maar zij heeft geen moeite gedaan om er zelfs maar achter te vragen.
Wie heeft er gezegd dat de isolatie niet waarneembaar was ? Uit het feit dat hij ze uitdrukkelijk vermeld in de opmerking van zijn factuur vermoed ik dat hij ze wel heeft gezien maar de dikte bvb niet wist ...Een beetje kort door de bocht, vindt u niet ?Ik zou aanvoeren dat je geen overeenkomst hebt met de betrokkene , doch aan de immo hebt opgedragen hiervoor een bekwaam persoon te contacteren.
k.b.
De energiedeskundige in kwestie heeft in zijn berekeningen, terecht, enkel rekening kunnen houden met hetgeen hij ofwel visueel kon waarnemen, ofwel met geloofwaardige factuur controleren.
Toch wel... als er geen facturen of plannen voor handen zijn MOGEN ze die niet invullen. Ook niet als de isolatie bijvoorbeeld maar half zichtbaar is of zo. Er MOGEN geen veronderstellingen gemaakt worden.Daarbij ... als hij de isolatie kan zien ... maar de dikte niet weet (omdat hij ze bevoorbeeld niet kan meten) geeft hem dit nog geen vrijgeleide om te veronderstellen dat er geen is.
Of gewoon te vermelden dat hij er geen rekening mee heeft gehouden.
Heb ooit een EPC laten opmaken voor een appartement door een energiedeskundige, die tevens syndicus was in het gebouw. Betaalde 105 € hiervoor en de man heeft niet eens een bezoek gebracht aan het appartement. (weet dit van de toenmalige huurders) Het enige dat goed is aan dit attest, is dat het redelijk laag is, en dus gunstig, alhoewel ik mijn twijfels hierover heb.Voor een immo is dit slechts een verplicht vodje papier, voor de eigenaar echter kan het een bekroning van zijn investeringen zijn.
?