Op 17/12/2011 hebben wij een compromis getekend bij onze aannemer. Wij hebben via onze aannemer een stuk grond gekocht + huis nog te bouwen.
Op 08/01/2013 is door de gemeente aan onze aannemer een attest 101 bezorgd waar in staat dat "Aan de voorwaarden, die werden gekoppeld aan de verkavelingsvergunning, is voldaan.
Er werd ons een datum meegedeelt 12/04/2013 dat we onze akte zouden kunnen tekenen bij de notaris van de aannemer voor het aankopen van de grond.
Toen wij eind maart gebeld hebben met onze notaris heeft die ons gezegd dat de notaris van de aannemer gezegd heeft dat de akte toch niet zou kunnen doorgaanop 12/04/2013 omdat er bepaalde voorwaarden niet in orde zijn met de verkavelingsvergunning.
Wat wij al ondervonden hebben is dat er bepaalde documenten niet in orde waren en de notaris van de aannemer pas eind maart hebben opgevraagd bij de gemeente en andere instanties. Waardoor ze tot vorige week nog steeds beweerden dat het dossier nog niet volledig was en de akte nog steeds niet zou kunnen doorgaan.
Een dag later is alles in orde en zou de akte toch kunnen doorgaan voor 15/05/2013, want dan vervalt onze rentevoet bij de bank en moeten we overschakelen naar een nieuwe rentevoet. Wat ons per maand 70 EUR meer gaat kosten.
Tot op vandaag heb ik nog geen datum mogen ontvangen voor het ondertekenen van onze akte. Noch onze notaris, noch de aannemer zelf en noch wij krijgen de dossierbeheerster aan de lijn om te vragen welke datum voor 15/05/2013 de akte zal verlijdt worden. Iedereen wordt door de secretaresse afgewimpeld met de zin: " van zodra de datum bekend is wordt u op de hoogte gehouden".
Ik vraag mij af of dit allemaal wel kan en of wij hier niets kunnen tegen doen?