Verkoopscompromis opgemaakt door verkoper

Barth
Topic Starter

Verkoopscompromis opgemaakt door verkoper

#1 , 22 mar 2013 22:15

Hallo iedereen,

Wij hebben een verkoopscompromis ontvangen van de woning welke we wensen te kopen opgemaakt door de verkoper.
Hieromtrent enkele vragen:
- er staat telkens "de verkoper verklaart geen kennis te hebben van verborgen gebreken, bouwovertredingen, erfdienstbaarheden, bodemverontreiniging...", ik zou daar liever zien staan "de verkoper verklaart dat er geen verborgen gebreken, bouwovertredingen, erfdienstbaarheden,...zijn", kan ik dit eisen, want deze omschrijving is een wereld van verschil

- postinterventiedossier. Er staat in de compromis dat er geen werken zijn uitgevoerd sinds 1 mei 2001, zodat er geen postinterventiedossier moet zijn. Ik trek dit in twijfel en wel om volgende reden: De bouwvergunning werd afgeleverd 16/2/2000. De keuring van de elektriciteit dateert van 10/10/2002. Het kan in de praktijk dan toch niet anders dan dat er na 1 mei 2001 nog werken zijn uitgevoerd. Kan ik dit eisen?

- er is geen sprake van een plaatsbeschrijving. Voor mij hoeft dat niet opgemaakt door een beëdigd landmeter, maar kan ik vragen om dit in onderling overleg op te maken door het opmaken van een documentje met foto's die de gebreken staven?

Vriendelijke groeten

Barth

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper

#2 , 23 mar 2013 21:45

beste,

voor de aankoop heb je een notaris nodig. kies zelf je eigen notaris en laat die het ontwerp van compromis nakijken. Daar betaal jehem tenbslotte voor. Bespreek je vragen met je notaris die je terzake kan en zal bijstaan.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Xastheron

#3 , 25 mar 2013 11:31

Voor puntje 1: Dit is de standaard formulering. De verkoper kan namelijk ook niet verklaren dat er geen verborgen (=niet moedwillig verborgen) gebreken zijn tenzij hij met een vergrootglas overal rondloopt nadat hij oa de bezetting heeft van de muren gekapt enz enz. En zelfs dan zijn sommige gebreken niet zichtbaar...

Puntje 2: Een prefabwoning kan in die periode perfect gezet worden. Volledige oplevering voor 01/05/2001 zou dan haalbaar zijn. Zeker indien de woning enkel wind- en waterdicht diende opgeleverd te worden. De elektriciteitskeuring is mogelijk een HERkeuring, of is na afronding van de ruwbouw geplaatst door een DHZ of x maanden na datum pas geplaatst, of... U dient wel een nieuw keuringsattest te krijgen met de huidige situatie (mogelijk aanpassingen gebeurd).

Reclame

Tope

#4 , 25 mar 2013 11:46

Neem de raad van Basejumper ter harte en leg die verkoopsovereenkomst voor aan een notaris van jouw keuze VOORALEER je tekent.
Eens getekend kan je er vrijwel niets meer aan veranderen, vandaar.

Terug naar “Kopen”