Hallo iedereen,
Wij hebben een verkoopscompromis ontvangen van de woning welke we wensen te kopen opgemaakt door de verkoper.
Hieromtrent enkele vragen:
- er staat telkens "de verkoper verklaart geen kennis te hebben van verborgen gebreken, bouwovertredingen, erfdienstbaarheden, bodemverontreiniging...", ik zou daar liever zien staan "de verkoper verklaart dat er geen verborgen gebreken, bouwovertredingen, erfdienstbaarheden,...zijn", kan ik dit eisen, want deze omschrijving is een wereld van verschil
- postinterventiedossier. Er staat in de compromis dat er geen werken zijn uitgevoerd sinds 1 mei 2001, zodat er geen postinterventiedossier moet zijn. Ik trek dit in twijfel en wel om volgende reden: De bouwvergunning werd afgeleverd 16/2/2000. De keuring van de elektriciteit dateert van 10/10/2002. Het kan in de praktijk dan toch niet anders dan dat er na 1 mei 2001 nog werken zijn uitgevoerd. Kan ik dit eisen?
- er is geen sprake van een plaatsbeschrijving. Voor mij hoeft dat niet opgemaakt door een beëdigd landmeter, maar kan ik vragen om dit in onderling overleg op te maken door het opmaken van een documentje met foto's die de gebreken staven?
Vriendelijke groeten
Barth