Hallo allemaal,
Ik vond dit forum op mijn zoektocht naar wat antwoorden, maar die heb ik precies niet meteen gevonden, dus dacht ik het maar ineens te vragen,
de situatie is hetvolgende:
Het bod van mijn zus op een appartement in Antwerpen werd drie weken geleden aanvaard, en ze ging dus gisteren naar de notaris om de compromis te ondertekenen.
De notaris vroeg haar of ze wist dat ze een appartement in ondeelbaarheid aan het kopen was, en voor mijn zus kwam dit totaal uit de lucht vallen. Uit de papieren die de notaris bij zich had bleek ook dat de eigenaar van het pand ook een partner is in het interimkantoor dat de verkoop verzorgde.
Noch de eigenaar, noch het immokantoor heeft hier ooit over gerept. Ook is hier geen enkel bewijs van terug te vinden in één van de papieren die
er zijn uitgewisseld...
edit: in het pand zitten 4 appartementen, en dwz dat moest een andere koper de drie andere appartementen kopen, hij de meerderheid bezit van het pand, en dus zelf kan beslissen of hij heel het pand verkoopt of niet. Mijn zus daarentegen zou nooit kunnen verkopen, tenzij ze de andere appartementen ook zou aanschaffen...
Een groot geluk bij een ongeluk dat mijn zus net had besloten een andere notaris te nemen als die van het immokantoor.
Nu vraag ik mij af:
In hoeverre is mijn zus gebonden aan het bod dat al aanvaard werd?
Hebben jullie weet van soortgelijke situaties (maw kan het dat er géén kwaad opzet in het spel is?), en wat is daar toen aan gedaan?
Alvast bedankt, en met vriendelijke groet!
Marijn