voorlopig bewindvoerder en verkoop huis

Rebecca78
Topic Starter

voorlopig bewindvoerder en verkoop huis

#1 , 01 mar 2013 15:23

voorlopige bewindvoerder
Laatst gewijzigd door Rebecca78 op 07 feb 2014 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 03 mar 2013 14:30

U bent bewindvoerder, men kan u niet dwingen om een akte te ondertekenen waarmede u niet akkoord gaat.
Het is uiteraard uw eigen notaris die hierin uw rechten dient te behartigen, daar betaalt u hem immers voor.
Handige documenten voor Personenrecht

ippa

#3 , 04 mar 2013 08:52

@Rebecca,

Heb je toestemming gevraagd aan de vrederechter om de woning te verkopen? Bij mij was dit verplicht.

Groetjes,
JLD

Reclame

Xastheron

#4 , 04 mar 2013 11:56

Ik ben voorlopig bewinvoerder.
Er is een koper voor het huis van mijn vader waarvan hij volledige eigenaar is. Ik moet de compromis (als voorlopige bewindvoerder) tekenen (onder opschortende voorwaarde akkoord vrederechter) Ik zit me nu toch af te vragen welke verantwoordelijkheid ik draag ivm compromis?
De notaris van de kopers heeft in de aankoopakte vermeld: de verkopers verklaren dat er bij hun weten geen verborgen gebreken zijn. Stel dat er toch iets mis zou zijn kan ik dan als voorlopig bewindvoerder aansprakelijk gesteld worden bij het overlijden van vader en de andere erfgenamen niet.
Hopelijk krijg ik een spoedig antwoord. dank u

Rebecca
1) Woont u in dit huis/heeft u er "recent" gewoond?
U kan bvb niet weten dat vaderlief een grote scheur in de muur volgepropt heeft met karton en er dan overheen geplamuurd heeft.

2) Heeft u weet van enige gebreken (of zaken die als gebreken mogelijk zouden kunnen aanschouwd worden)?
Hieronder vallen onder andere waterlekken (dak, leidingwerk), structurele problemen (ooit een architect/bouwkundige die verteld heeft dat het dak op instorten staat bvb).

Het komt er eigenlijk dus een beetje op neer dat je open kaart speelt ivm de zaken die u weet. Maar u kan bvb niet weten dat als het hevig waait vanuit het noorden en het heel hard regent dat het water langs het WC-raampje kan binnensijpelen als u er zelf niet gewoond heeft (of al enkele jaren er niet meer woont).

Terug naar “Kopen”