deuren in compromis

prutser
Topic Starter

deuren in compromis

#1 , 23 feb 2013 17:16

Beste,

Ik heb half december 2012 de compromis getekend voor mijn nieuwe woning, één helft van een tweewoonst. De akte is nog niet verleend.
Het gaat om nieuwbouw, en in de compromis staat dat het goed zal afgeleverd worden in staat van volledige afwerking, waarbij de afwerking gebeurt naar keuze van de klant. Verder staat er dat ik recht heb op binnendeuren met houten omlijsting ter waarde van 175 euro/stuk, excl BTW en exclusief plaatsingskosten. Er staat niet vermeld om hoeveel deuren het gaat.

De verkoper wil nu de offerte niet tekenen voor de twee deuren in de kelder. De kelder doet dienst als gemeenschappelijke autostaanplaats, aan de ene kant de staanplaats van de verkoper, aan de andere kant van mij. In de kelder is er verder een hokje dat privatief van mij is (staat ook zo in de compromis), en op het plan staat er een deur getekend bij dit hokje. Er is ook nog een kelderdeur voorzien op het plan van de architect en deze deur geeft toegang tot mijn woongedeelte.

Volgens de verkoper moet ik deze kelderdeuren volledig zelf betalen, terwijl ik zeg dat er in de compromis staat dat ik deuren mag kiezen voor 175 euro per stuk (excl BTW en excl plaatsingskosten). Hij zegt dat de kelderdeuren er niet bij horen, maar dit staat nergens geschreven. Wanneer ik de verkoper wijs op zijn plicht om een volledig afgewerkt huis af te leveren, en hem erop wijs dat er volgens de plannen van de architect nog twee deuren voorzien zijn voor mij in de kelder, wimpelt hij dit af me "ze kunnen zoveel tekenen op het plan".

Wat zijn mijn rechten en plichten? Moet de verkoper de twee kelderdeuren betalen, of moet ik daar zelf voor opdraaien?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 23 feb 2013 17:29

De verkoper wil nu de offerte niet tekenen voor de twee deuren in de kelder.

Waarom moet er nog een offerte worden getekend door de verkoper?????? Begrijp ik niet....
Als die deuren op het plan staan dat (normaal gezien) samen met het lastenboek in bijlage bij de compromis moet worden gevoegd dan moeten die ook geplaatst worden.
Volgens de redenering van uw verkoper zou hij achteraf ook het dak kunnen weglaten.....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Kingfisher

#3 , 25 feb 2013 15:04

Vraag aan de verkoper waar in de compromis geschreven staat dat de twee kelderdeur *niet* tot de verkoop behoren. Als er in de compromis staat "incl. deuren" en op het plan staan die deuren aangeduid (een deur is niet hetzelfde als een doorgang), dan moeten die twee deuren geleverd worden.

Reclame

Terug naar “Kopen”