openbare verkoop

kristofdd
Topic Starter

openbare verkoop

#1 , 01 feb 2013 16:13

In het lastenboek van de notaris ivm een openbare verkoop staat het volgende: "De koper is gehouden de koopprijs te betalen op het kantoor van de notaris, binnen een maand nadat de verkoop definitief is geworden, met wettige betaalmiddelen. Deze betaling bevrijdt de koper." Indien dit niet gebeurt worden verwijlintretsen aangerekend.
Dat huis zou ik willen aankopen door ten eerste mijn appartement te verkopen en door ten tweede ons huis waar we nu in wonen te verhuren (en daarna een lening aan te gaan dat wordt afbetaald met de huuropbrengst).
Volgens mij is het toch onmogelijk om de notaris binnen een maand te betalen?? of vergis ik mij? Alvast bedankt om te reageren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 feb 2013 16:35

Het zal dan waarschijnlijk gaan over een openbare verkoop. Hier heb je gewoonlijk maar 1 maand om te betalen.
Bij een verkoop uit de hand heb je gewoonlijk 4 maanden tussen compromis en akte.
Al die dingen doen die hier vermeld (eigen appartement verkopen, eigen huis verhuren, en lening aangeaan, zal niet lukken binnen de periode van 1 maand, en waarschijnlijk ook niet binnen een periode van 4 maand.)
Een volledige lening nemen zal vlugger gaan, en die dan grotendeels vervroegd terugbetalen via de verkregen gelden van de verkoop.

moonlady

#3 , 01 feb 2013 16:51

u zal waarschijnlijk een overbruggingskrediet moeten aangaan

Reclame

Terug naar “Kopen”