Alleen eigendom gekocht, later partner

Euhm
Topic Starter

Alleen eigendom gekocht, later partner

#1 , 18 jan 2013 13:28

In januari 2010 heb ik alleen een appartement op plan gekocht (oplevering november 2011) waar ik ondertussen in woon samen met mijn partner. Ik heb hierbij kunnen genieten van een BTW-korting van 7500 euro.

De lening op dit appartement bedraagt ongeveer de helft van de aankoopwaarde. De huurprijs zou ongeveer dezelfde zijn als de aflossing van de lening.

Nu, drie jaar later, staat mijn partner op het punt om in z'n eentje een bouwgrond te kopen waar we dan later samen een huis op kunnen bouwen.

Ik maak me hier toch wat ongerust in:

- Is het mogelijk mijn appartement te behouden en te verhuren ? Zelfs al is dit mogelijk, is dit dan wel verstandig wetende dat er nu nog een lening van 22 jaar op staat?
- Wanneer ik een deel van het huis koop, hoe moet zoiets dan op papier worden gezet naar verhouding grond/huis? Wat met latere kosten aan het huis?
- Wat als ik me later wil inkopen voor 50% in zowel huis/als grond?
- Wat moet boetes op de verhuur/verkoop nieuwbouwappartement?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Kopen”