Verlijden akte niet op tijd

msnbuddy
Topic Starter

Verlijden akte niet op tijd

#1 , 10 jan 2013 19:19

Ik ben de koper van een pand waarvoor volgende week de akte zou moeten verleden worden.
Door omstandigheden (=eerste bank weigerde lening uiteindelijk na lang wachten, verlof bij 2e bank en feestdagen) gaat het verlijden van de akte moeten uitgesteld worden. De bankdirecteur kon nog niet zeggen wanneer hij alles in orde zou kunnen krijgen. Ik denk persoonlijk maximum een maand. Bij navraag bij de hoofdzetel werd de lening wel al aanvaard. Ik heb mij met het voorstel akkoord verklaard maar nu moet er nog een hele procedure doorlopen worden blijkbaar.

De aankoopprijs van het huis is 70.000 euro waarvan ik ook dit bedrag zou willen lenen (aktekosten betaal ik zelf).

Wat kunnen de gevolgen zijn voor mij als koper?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 jan 2013 20:24

Dat je mogelijks een boete zal krijgen van de registratie. De registratiekosten moetn nl binnen de 4 maanden na ondertekening van het compromis betaald zijn.
Om dit te ontlopen, kan je vooraf u registratiekosten betalen. Informeer bij uw notaris.

Lanox
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 jan 2013 11:51

Wat staat er in de compromis? Is er een (uiterste) aktedatum opgenomen? Is er een beding voor het overschrijden van deze datum? ...

Reclame

Terug naar “Kopen”