hallo,
Mijn vriend en ik hebben eind november een huis gekocht via een makelaar.
vanaf september tot november hebben we diverse malen het huis bezocht met de makelaar om dingen na te kijken en op te meten en dergelijke. Tot 2x toe hebben we de c.v. ketel aangezet om te horen of hij aanging, hij ging dus aan. Maar er werd ons verteld dat er geen mazout meer in de tank zit dus konden we uiteraard ook niet testen of alles verwarmde en dergelijke. Tot 7x toe zijn we gaan kijken in het huis en hebben steeds de drukmeter nagekeken van de cv ketel. Stond steeds keurig op 1,5bar. omdat het in het begin van november al zo koud werd heb ik naar de makelaar gemailt of ik eventueel een kleine 500l mazout in de tank mocht laten doen om te voorkomen dat de leidingen of cv ketel gaat bevriezen. De makelaar mailde mij terug dat de verkoper verantwoordelijk is tot aan het tekenen van de akte.
De dag na het tekenen van de akte hebben we mazout laten leveren en de ketel aangezet. Er werden geen radiators warm en we hadden geen warm water. Direct een cv installateur gecontacteerd en deze heeft vastgesteld dat de cv ketel is bevroren geweest (waarschijnlijk al van vorig jaar in die strenge winterperiode). De drukmeter is mee vastgevroren daarom bleef deze ook keurig op 1,5 bar staan of er is mee geknoeid ofzo, ik weet het zelf niet. Die drukmeter ligt nu al weken in de garage en er staat nog steeds 1,5bar op... :s
Wij hebben verschillende cv installateurs moeten smeken om iemand te kunnen vinden die ons binnen de 3dagen kon helpen, want ze kwamen op verschillende plaatsen linoleum leggen en dan moest het minstend 18graden zijn in huis. We konden de vloer niet uistellen want de dag na het leggen van de vloer moesten we ook al onze intrek nemen in de woonst aangezien ons huurcontract verliep op 1december2012, waar moesten we dan al onze meubels kwijt?
Dus wij smeken en uiteindelijk iemand gevonden die verschillende klanten heeft afgebeld om voor ons 2dagen de tijd te nemen om een andere ketel te installeren.
In deze tussentijd dat we nog steeds geen verwarming hadden en het maar 5graden was in huis (heel slecht geisolleerd) heb ik verschillende kamers moeten bezetten die gereed moesten zijn voor intrek in de woonst. Nu hebben we enkele weken later vastgesteld dat we overal schimmel op deze pas bezette muren hebben omdat het bezetsel veeeeel te lang erover gedaan heeft om te drogen, ik kon enkel verluchten maar niet verwarmen. Het bleef gewoon te lang vochtig.
Nu heb ik contact opgenomen met de makelaar om te vragen wie de rekening gaat betalen voor de cv installatie. De makelaar blijft beweren dat wij hadden moeten weten dat de cv ketel stuk was omdat we de radiators zijn gaan opmeten in het huis en dat we de radiators toch al zelf gingen vervangen. Maar wat heeft dat in hemelsnaam nu te maken met een bevroren ketel??? Die makelaar probeert zich met foefkes eruit te praten.
Zou ik met dit verder kunnen gaan als de verkoper noch makelaar mij vergoed voor de gedane kosten??
alvast bedankt,