ik ben nieuw op deze site, maar ik zit al lang met vragen. misschien dat jullie mij kunnen helpen.
we hebben vorig jaar ons huis gekocht. en wij zijn leken, we wisten totaal niet waar we op moesten letten, en de juiste vragen moesten stellen en zovoorts.
de makelaar heeft heel veel dingen voor ons verborgen gehouden, en gelogen tegen ons.
volgens hem zou het huis zijn geisoleerd, spouwmuurisolatie, alles zou in orde zijn, dus electriciteit, gas, verwarming en zo...
de eerste dag dat we de sleutels in handen hadden, kwamen we er achter dat alle sloten kapot waren, alles moest vervangen worden, nieuwe sloten,
tweede: cv ketel was kapot, al meer dan een jaar en er was ook nog ontploffings gevaar,
derde: geen isolatie
vierde: we zagen dat enkele balken helemaal tot stof zijn vergaan ,
vijfde: zagen we ook dat er houtworm zat in de trap
zesde: opstijgend vocht in een van de muren,
verder was er nog zoveel rotzooi in huis, we moesten wel 7 keer naar de stort gaan. wagens vol afval van hun. alles was vies en niets schoongemaakt.
al die dingen zagen we toen niet, vooral omdat het huis vol stond met rotzooi. de bewoners hadden heel veel spullen, en die verbergen dan alle gebreken.
toen ik verhaal ging halen bij de makelaar, was hij foetsie, ik kon hem niet meer bereiken, niet telefonisch en ook niet op zijn kantoor, hij kwam dan niet opdagen. ik bleef daar zitten, heel lang zitten, en toen belde hij zijn asisstente op , met de mededeling dta hij niet kwam.
ook de notaris kreeg ik niet aan de lijn.
als ik dit allemaal wist had ik dat verrotte huis nooit gekocht. nu zit ik ermee.
en ik voelde me erg belazerd.
kunnen we alsnog iemand hiervoor aansprakelijk stellen.
vorige eigenaars hadden schulden, dus daar valt niets te halen.