Beste,
In augustus 2010 heb ik een nieuwe woning gekocht die volledig gerenoveerd is. Ik heb de voorlopige koopakte eind augustus 2010 getekend, omdat de basisakte nog niet gereed was. Mijn enige voorwaarden was dat ik in september de woning kon betreden, aangezien ik mijn vorige woning moest verlaten.
In december 2010 heb ik definitieve basisakte getekend en voor de eerste schijf van 50.000 euro heb ik 6% BTW betaald. De periode tussen september en december 2010 heb ik een huursom betaald aan de verkopende partij van de woning.
Nu bijna twee jaar na data krijg ik een brief van de verkoper dat ik niet kon genieten van het verlaagde BTW tarief en dat ik het verschil van 7.500 euro moet bijbetalen. De reden hiervoor is dat ik gedomicilieerd ben op het adres (domicilie vanaf september 2010 op het adres).
Volgens KB nr 20 staat dat ik wel kon genieten van de verlaagde BTW als het een nieuwe woning betreft dit tussen 1 januari 2009 en 31 december 2010 in gebruik is genomen.
Kan ik nu wel of niet van de verlaagde BTW genieten? In welke wetsartikelen kan ik dit terug vinden?
Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt!
Iris