Een tijdje geleden kochten wij een huis via bemiddeling van een immokantoor. Het compromis werd getekend bij een medewerker van het kantoor, hierbij werd via bankcheque een voorschot van 10% betaald, waarvoor een ontvangstbewijs ontvangen werd.
Het verlijden van de akte is niet zoals voorzien kunnen doorgaan omdat de medewerker in kwestie geld van het kantoor verduisterd zou hebben en de firma niet over voldoende geld zou beschikken om het voorschot aan de notaris door te storten (uitleg van de zaakvoerder van het kantoor bij telefonisch contact; zaakvoerder heeft ook dezelfde uitleg gedaan aan de notaris).
Ondertussen heb ik klacht ingediend bij de politie, zowel tegen de firma, de zaakvoerder als de medewerker. Via de bank heb ik bevestiging dat de bankcheque geïnd werd op de rekening van het kantoor, dus ze kunnen zeker niet ontkennen dat ze het geld ontvangen hebben. Er staat ook al een afspraak met mijn advocaat op de agenda.
In afwachting van hoe de zaak geregeld wordt, kan de verkoop uiteraard niet doorgaan, wat zowel voor ons als voor de verkopers een slechte zaak is. Daarbovenop is ons huurcontract reeds opgezegd, we moeten nog kijken om dit ongedaan te maken of de opzegperiode te kunnen verlengen.
Zijn er bepaalde zaken die ik nog kan/moet doen of zeker niet doen? Of kan ik een week afwachten voor ik bij mijn raadsman terecht kan?