Hallo,
Wij willen graag een woning kopen en hebben de huidige eigenaars (het zijn zeer vriendelijke mensen, ik ken de dochter persoonlijk, zo wisten we ook dat het huis te koop was e.d.) zelf aangesproken. De woning staat op een groot stuk grond waar zij ook zelf wonen. Wat zij willen doen is deze grond dus verkavelen.
Na een eerst gesprek werd onderling afgesproken 'bezichtig het huis eerst, indien het jullie iets lijkt, dan zetten we de verkavelingsprocedure en notaris in gang'
Daar wringt nu net het schoentje...
We zijn de woning reeds verschillende malen gaan bezichtigen. Probleem is; de woning is op dit moment verhuurd. De huidige huurders hebben er een werkelijke puinhoop van gemaakt alsook de tuin is één grote modderpoel... Het is dus niet gemakkelijk te bezichtigen. Het huis is van 1940, dus uiteraard is er een grote renovatiekost, het is alleen moeilijk om het volledige kostenplaatje te zien...
Dus ik er naartoe met een landmeter expert, die wel enkele structurele zaken heeft kunnen bekijken maar toch, het komt er op neer: Zo lang de landmeter niet zijn werk gedaan heeft en er een deftig plan en opp berekening van de grond bestaat kunnen wij onmogelijk een bod doen laat staan een compromis tekenen, toch?
Anderzijds ben ik bang dat we onze kans op een goed gelegen vrijstaande woning kwijtspelen door zo lang te twijfelen...
Hoe kunnen we dit aanpakken?
We willen de eigenaar duidelijk maken dat we oprecht zijn maar toch ook niet vast hangen aan iets wat zo onduidelijk is.
Hopend op reactie
mvg