Dat zij hun klein beschrijf kwijt zijn dat is hun zaak niet die van u.
Wel als dat hun voorwaarde is om te verkopen. Ik heb hetzelfde gedaan. Door een fout van de wijkagent was ik pas 3 maanden later officiëel gedomicilieerd dan ik dacht. Bij verkoop kwam dit naar boven en zou ik dus een boete moeten betalen omdat ik iets meer dan een maand te vroeg verkocht.
Ik heb de koper toen de keuze gelaten. Ofwel ging de koop niet door... ofwel werd de akte verschoven... ofwel dezelfde "truc" als bovenstaande, maar dan wel op papier gezet door de notaris. Indien dit zou uitkomen door toedoen van de koper zou die dan opdraaien voor de kosten. Koper is hier akoord mee gegaan. Iedereen tevreden.
Ja, er kunnen problemen van komen... maar de situatie is wel begrijpelijk als het over een korte periode gaat. Maar in dit geval zou ik toch ook vraagtekens plaatsen... het gaat hier toch over 5 maanden.
Nu, als dat op papier gezet wordt kun je er ook in laten opnemen dat de verkoper opdraait voor alle kosten die zouden voortvloeien uit het uitkomen van deze "fraude". Zo ben je dan zelf ook ingedekt moest het ooit in uw nadeel uitvallen.