Het werkt omgekeerd: zij geven je de rente die op de offerte staat met de voorwaarde dat je bvb een brandpolis, SSV of dergelijke meer bij hun neemt. Hun "korting" in rente maken ze dan goed door de mogelijk dure brandpolis...maar wat mag er nu eigenlijk wettelijk?
kan ik zeggen ik neem ergens anders een brandpolis tenzij je me een betere rente geeft?
Oppassen: kleine lettertjes erop nalezen. Meestal staat er in het contract dat u deze brandverzekering voor de termijn van de hypothecaire lening moet aanhouden...Is ook gebruikelijk de brandverzekering te nemen en zo goedkopere rente te hebben , en na een jaar overstappen op andere ' goedkopere' brandverzekering.
De kredietverlener kan idd eisen dat er gedurende de hele termijn van de lening een brandverzekering is. Meer niet. Ook dus niet dat zij bij een bevriende maatschappij wordt genomen. Weet ook dat een brandverzekering niet wettelijk verplicht is.
Oppassen: kleine lettertjes erop nalezen. Meestal staat er in het contract dat u deze brandverzekering voor de termijn van de hypothecaire lening moet aanhouden...