Te laat betalen voorschot na compromis

msnbuddy
Topic Starter
Berichten: 84

Te laat betalen voorschot na compromis

#1 , 08 okt 2012 18:22

Volgens de compromis zijn we overeengekomen dat ik 10% voorschot moet betalen. Ik beschik momenteel niet over dit bedrag maar ga dit pas een week later dan in de compromis staat hebben en dan ook direct doorstorten, kan dit problemen opleveren?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
hilde1963
Berichten: 9

#2 , 08 okt 2012 19:45

Ik zou zeggen, neem dan nu zo snel mogelijk contact met de verkopende partij en leg ze uit dat het voorschot een weekje vertraging heeft. Toon desnoods een rekeninguittreksel of dergelijke van de rekening waarvan het voorschot zal komen, laat uw goede wil zien. Niet tot de deadline wachten want dat is om miserie vragen.

Xastheron
Berichten: 719

#3 , 09 okt 2012 08:54

Of stort al een deel van het voorschot en zeg dat de tweede schijf zo spoedig mogelijk volgt? Kan ook op voorhand bedingen dat het voorschot maar 7-8% bedraagt? Heb zelf bedongen dat het voorschot beperkt bleef tot datgene dat noodzakelijk is voor het betalen van akte+registratie (was klein beschrijf) met de melding dat ik liever het overblijvend bedrag als financiëel reserve hield in geval van onvoorziene kosten aan bvb wagen.

Reclame

Terug naar “Kopen”