Verkoper wil gaskachel en oventje met kookplaat meenemen

msnbuddy
Topic Starter

Verkoper wil gaskachel en oventje met kookplaat meenemen

#1 , 04 okt 2012 15:01

Ik heb momenteel een compromis getekend voor een huis. De verkoper heeft mij zopas verteld dat hij het oventje en kookplaat wil meenemen. Ik had er nogtans op gerekend dat dit ging blijven staan. Mag dit?
Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 okt 2012 15:11

Ingebouwde toestellen of losse?

msnbuddy
Topic Starter

#3 , 04 okt 2012 15:58

Dit zijn losse toestellen

Reclame

Franciscus

#4 , 04 okt 2012 16:04

U koopt het ONroerend goed .
Zijn frietketel mag hij toch ook meenemen?

msnbuddy
Topic Starter

#5 , 04 okt 2012 16:18

Oké, da's minder goed nieuws natuurlijk, had er zo nog niet over nagedacht. Bedankt voor de reactie!

msnbuddy
Topic Starter

#6 , 04 okt 2012 18:24

Jammer genoeg wel.. :P haha

msnbuddy
Topic Starter

#7 , 10 okt 2012 19:49

En wat als dit in de advertentie staat van het immokantoor? Zijn de verkopers dan verplicht deze te laten staan?

dieke

#8 , 11 okt 2012 08:00

En wat als dit in de advertentie staat van het immokantoor? Zijn de verkopers dan verplicht deze te laten staan?
Daar heb ik me ooit aan laten vangen bij de verkoop van een huis. In de advertentie stond een foto van de keuken waarin 2 losstaande toestellen stonden, koelkast en vaatwasmachine. Kopers argumenteerden op een keer dat we die daarom dan ook moesten laten staan en we hebben dat dan ook maar gedaan. Achteraf maakte ik me echter de bedenking in hoeverre ze dit hadden kunnen hard maken. Uiteindelijk stond in de advertentie ook een prijs en ze hebben minder dan die prijs betaald. Dat zegt mij dan weer dat zo'n advertentie toch bespreekbaar is, niet? Ik weet overigens niet wat de wet zegt in dit geval...

eylis

#9 , 11 okt 2012 08:36

maar neen, de foto van de interieurs die in de advertenties staan, verplichten de verkoper zeker niet dat alles wat in de inerieurs zichtbaar is ook mee verkocht moet worden...Op 10 van de advertenties zie je interieurs die bemeubeld zijn, keukens met toestellen, vaatwassers, frigo's. Dat verplixht echt tot niets.
De wetgeving is heel formeel: wat onroerend is, wordt mee verkocht en wat onroerend is: niet. en dan de dunne lijn tussen roerend en onroerend: als het kan verwijderen zonder structureel breekwerk of schade is het roerend.
dus gordijnroeden zijn in principe roerend, want als je die verwijdert heb je wel gaatjes: maar die kan je dichtpleisteren.
Radiatoren laat je staan: want dat moet je uitbreken én de centrale verwarming (die beloofd is in de verkoop) werkt ook niet meer.
Zo ook voor WC-potten :-)

mava105

#10 , 11 okt 2012 15:12

En wat als dit in de advertentie staat van het immokantoor?
Het zou me zeer sterk verwonderen als die vermeld stonden in de advertentie van de Immo. Mogelijks stonden ze wel op de foto, maar dat verplicht tot niets.
Ze zouden wel moeten blijven staan als in de advertentie letterlijk een beschrijving van de toestellen stond.

Xastheron

#11 , 12 okt 2012 08:17

In welk geval u natuurlijk best zo snel mogelijk screenshots neemt en/of de betreffende pagina's afdrukt zodat u al een begin van bewijs kan vormen...

Terug naar “Kopen”