Aankoop ongedaan maken na akte

konijntje1
Topic Starter

Aankoop ongedaan maken na akte

#1 , 01 okt 2012 21:28

Goeie avond meesters,

Even een ingewikkelede situatie.

Aankoop woning die voor akte in 2 gesplitst is. Deel woning, deel garage.
Garage word ook bewoond door vroegere eigenaar woning.

Van op de gemeente is er me verteld dat er grove fouten zijn gebeurd en deze woning in feite niet verkocht mocht zijn onder die omstandigheden.

Ze zeiden dat een koop kan ongedaan gemaakt worden???

Wat zijn de criteria hiervoor?
En wat indien de vroegere eigenaar de gelden niet meer bezit om de woning terug te kopen?
Inclusief de kosten die reeds zijn uitgevoerd in de woning veronderstel ik.

Afwachtend op antwoord verblijf ik,

mvg,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
limelight

#2 , 02 okt 2012 19:10

Hoe kan een woning verkocht worden die eigenlijk niet verkocht kon worden? Tenzij uw notaris zn werk niet goed gedaan heeft...

Tope

#3 , 02 okt 2012 19:22

Is dat misschien het vervolg op deze thread? http://www.juridischforum.be/forum/view ... hp?t=40533" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

konijntje1
Topic Starter

#4 , 02 okt 2012 20:25

Dit heeft er met te maken ja.
Nu is er blijkbaar volgens de gemeente een probleem met de splitsing. Ze kunnen dit niet herroepen omdat ze het stilzwijgend toegestaan hebben. De verkoop is dus ook doorgegaan. Bedoeling was dat deze achterbouw dus een eigendom zou worden met een eigen huisnummer en eigen energievoorziening.
Nu dat dit niet toegelaten is is er dus in feite een big problem.
Ik veronderstel dat de notaris bij aanvang wel het juiste heeft gedaan naar de splitsing toe maar ik denk niet dat hij kon weten of de garage een eigen nummer zou kunnen krijgen.??

Er is me verteld dat er mogelijkheden bestaan om een verkoop nietig te laten verklaren met terugbetaling van verkoopprijs + eventuele gedane kosten in de woning.

Ben momenteel alle opties aan het afwegen. Enige idee'en zouden zeeer welkom zijn.

mvg,

konijntje1
Topic Starter

#5 , 10 okt 2012 06:46

bestaat deze mogelijk meesters?

Xastheron

#6 , 10 okt 2012 08:39

Die mogelijkheid bestaat, maar niemand garandeert u dat dit ook zo zal verlopen (behalve dan de advocaat die je erover aanspreekt).

Kans is ook reëel dat je hiermee maanden tot jaren bezig bent, en dat je maar een deel van die totale investering terug krijgt omv gerechts- en expertisekosten. (Zelfs na terugvordering van deze gerechtskosten bij tegenpartij).

Terug naar “Kopen”