appartement in bulgarije verhuren

Hawkee
Topic Starter

appartement in bulgarije verhuren

#1 , 24 sep 2012 21:10

mijn vriendin heeft een appartement (ge-erft) in varna (bulgarije) en de huurders zijn eruit, nu zijn we aan het bedenken wat we zouden doen ermee.
-houden om dan zelf goedkoper op verlof te kunnen gaan en verhuren aan andere belgen die het willen
-verkopen (maar aangezien de markt daar aan het dalen is, is dat geen optie)
-terug verhuren

als we het houden voor zelf op verlof te gaan en verhuren voor vakantiegangers moet je dat dan aangeven bij de belastingen hier?
qua prijs is het niet zoveel aangezien de prijzen daar ook veel lager liggen dan hier (daar is een maandhuur +- 50 - 60 euro)

op het internet vind ik niet echt een antwoord op mijn vraag, misschien dat jullie iets meer weten :)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
CityBird

#2 , 25 sep 2012 06:14

U moet in principe uw volledig wereldinkomen aangeven. Gezien de Belgische fiscus niet zo makkelijk toegang heeft tot informatie over uw buitenlands inkomen, spreekt het vanzelf dat dit dikwijs "vergeten" wordt .

Alhoewel ik een leek ben in deze materie denk ik dat er in uw geval nog bijkomende vragen zijn:

1) In Belgie moet inkomen uit verhuur aan een particulier niet worden aangegeven. In plaats hiervan bestaat een (verhoogde) vastgoedbelasting. Daarbovenop heeft België met verschillende landen verdragen ter vermijding van dubbele belastingen. Gezien, zo vermoed ik tenminste, u al een gelijkaardige belasting in Bulgarije gaat betalen, is het naar mijn bescheiden mening niet ondenkbaar dat dit bedrag niet zal worden belast.

2) Gezien u dit pand als vakantiewoning wil verhuren neem ik aan dat dit volledig bemeubeld is. Ik betwijfel of dit dan nog als particuliere verhuur zal worden beschouwd.

Groeten CityBird

Hawkee
Topic Starter

#3 , 25 sep 2012 12:17

dus dan best voor ons eigen houden om op verlof te gaan :)

Reclame

Terug naar “Kopen”