openbare verkoop blijft duren

fran123
Topic Starter
Berichten: 67

openbare verkoop blijft duren

#1 , 22 sep 2012 19:01

de erfgenamen , broers en zus zijn in het begin van het jaar samengekomen om het ouderlijke huis te verkopen.
iedereen heeft getekend voor akkoord bij de notaris

ik dacht binnen drie maand staat het te koop, of per advertentie in de krant , een paar maand of dagen bezichtigensuren en het huis zal openbaar gaan , want iedereen had getekend om het openbaar te verkopen.

De kinderen hebben alles opgekuist , mijn oudste broer heeft nog de sleutel,

maar nu zijn we al 9 maand verder en er gebeurt niks, heb nochtans al eens een mail gestuurd naar de notaris en telefoon, maar het blijft aanslepen

wie is hier nu verantwoordelijk, mijn oudste broer , of de notaris en hoe komt dat dat het zo lang aansleept en er niks gebeurt , en bestaat daar een wet voor dat het in die termijn moet verkocht zijn?

franciska

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22286
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 22 sep 2012 19:45

Heb je al een gebeld naar die notaris?

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 22 sep 2012 19:56

Heeft er wel iemand opdracht gegeven aan de notaris om een openbare verkoop voor te bereiden?
Dat is nog iets totaal anders dan met broers en zusters een onderlinge overeenkomst af te sluiten om over te gan tot openbare verkoop.
Notaris moet eerst opdracht daartoe verkrijgen!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

fran123
Topic Starter
Berichten: 67

#4 , 23 sep 2012 12:12

kan 1 persoon opdracht geven voor de openbare verkoop te starten, of moet dat gezamelijk gebeuren , anders zie ik dat gebeuren dat het nog 20 jaar duurt, mijn broer heeft daar namelijk veel gerief gestockeerd en heeft de sleutel en wil precies niet dat het vooruitgaat , hij zit zogenaamd nu al maanden te onderhandelen over een slaapkamer , die geen frank waard is of geen euro , en die op kapaza te koop staat voor 5 euro, ongelooflijk en hij wil niet voortdoen met opkuisen. en hij wil de sleutel niet afgeven ,

ik veronderstel dat we een gerechtzaak kunnen aanspannen tegen hem , maar dat duurt ook maanden

dat is nu al jaren bezig , en vorig jaar ben ik ten einde raad een zaak opgestart bij de rechtbank van eerste aanleg , en na veel gepalaver is er eindelijk een overeenkomst bij de notaris getekend voor de verkoop , maar nu duurt het weer al bijna een jaar en er verandert weer niks meer

franciska

Vandebos
Berichten: 16087

#5 , 23 sep 2012 13:21

Zelf een notaris aanspreken en middels hem de verkoop opstarten?

fran123
Topic Starter
Berichten: 67

#6 , 23 sep 2012 16:55

ik heb nog eens naar de compromis gekeken en er staat de opdrachtgevers maken een contract met notaris ........enz enz , van februari, is dit een normale tijd of niet ?

fran123
Topic Starter
Berichten: 67

#7 , 23 sep 2012 16:57

ja vandebos , heb ik ook al allemaal aan gedacht , maar vraag me af of dit wel allemaal volgens de regels mag en kan en of het daarmee allemaal vroeger is opgelost

Creatief
Berichten: 2513

#8 , 23 sep 2012 16:57

Ik vermoed dat je over een gerechterlijke verkoop spreekt als je via de Rechtbank van Eerste Aanleg bent gepasseerd.
De eisende partij of zijn advocaat vraagt dan de openbare verkoop aan bij de gerechtelijke notaris, waarna ook de gerechtelijke verdeling geschiedt.

Terug naar “Kopen”