Mijn man en ik hebben enkele maanden geleden een huis gekocht dichtbij Sint-Truiden.
Alles zag er goed uit, maar in de achtertuin is er een bamboehaag over de hele breedte. Wij vonden deze in het begin heel mooi.
Nu, enkele maanden later echter, blijkt dat de bamboe overal in de tuin schiet, ook door ons terras (mooie witte stenen) en de trappen. De bamboe is niet ingeperkt, blijkbaar is dit broodnodig lees ik overal

We hebben iemand laten komen en de bamboe zou zelfs tegen ons huis duwen, en we moeten zo snel mogelijk onze hele tuin laten afgraven! Dat was de enige optie volgens de 2 tuinbedrijven die we laten komen hebben. Ook onze achterburen willen de bamboe zo snel mogelijk weg, want die groeit ook al in hun tuinen.
Blijkbaar woekert de bamboe al 10 jaar in de tuin. De verkopers waren hier altijd van op de hoogte, maar hebben altijd nagelaten er iets aan te doen zeggen onze achterburen.
Nu moeten wij de hele tuin én terras én trappen én fontein laten uithalen, afgraven en de tuin volledig opnieuw aanleggen. Dit zal ons naar schatting 30000 euro kosten!
Mijn vraag: kunnen wij deze koop nietig laten verklaren, of tenminste deze kosten verhalen op de verkopers? Want hadden wij dit geweten, we hadden dit huis niet gekocht natuurlijk.
Wij hebben ons in de luren laten leggen