Pagina 1 van 1
Verlijden akte datum overschreden
Geplaatst: 31 aug 2012 10:29
door Walter1
Meer dan 2 maanden geleden deden wij een aanvraag voor een hypothecair krediet tot aankoop van een woning. Een week later tekenden wij de compromis. Na 2 maanden aan het lijntje te zijn gehouden door de bank, kregen we gisteren de vraag tot bijkomende informatie. Ondertussen is de wettelijke termijn om de akte te verlijden overschreden. Kan ik bij annulatie van de koop door de verkoper, mij verhalen op de bank voor het financiƫle verlies dat wij hier door lijden?
Re: Verlijden akte datum overschreden
Geplaatst: 31 aug 2012 10:55
door Xastheron
Wettelijke termijn = 4 maand na ondertekening compromis, dus er rest u nog ongeveer een maand?
Ook: als u de koper bent, en de verkoper annuleert de koop, dan kan u bij de verkoper terecht voor een schadevergoeding mits deze als clausule opgenomen is (eenzijdige verbreking).
Re: Verlijden akte datum overschreden
Geplaatst: 03 okt 2012 11:43
door Walter1
Ondertussen zijn we op enkele dagen van de 4 maand....en we wachten nog steeds op de bank...Als de akte volgende week niet getekend is worden er bijkomende intresten aangerekend...of we kunnen niet anders en moeten de verkoop annuleren. Dwz dat WIJ gaan opdraaien voor alle kosten en de bank, die het langzaam aan blijft doen. 4 maanden van afwachten...dreigende annulatie van de verkoop...een hoop geld kwijt en overblijven met niets. Je droomhuis kopen noemen ze dat dan...
Re: Verlijden akte datum overschreden
Geplaatst: 03 okt 2012 12:09
door Xastheron
Hoeveel contact hebt u zelf gehad met de bank? Mijn aanvraag is bvb vorige vrijdag verzonden (lokale medewerker had ID-kaart gegevens en kopie getekende compromis) en heb gisteren avond al de telefonische bevestiging gekregen. Dit kwam doordat ik een paar keer mooi benadrukt heb dat ik 3 weken tijd had om 3 adviezen in te winnen bij 3 verschillende financiƫle instellingen en dat ik, hoewel hun aanbod mooier is dan het gemiddelde, er niet echt een probleem van zou maken om na een week bij andere instellingen binnen te wandelen etc etc.
Wat ook helpt is wanneer de lokale medewerker iemand is die er zelf ook niet voor schuwt de hoofdzetel dagelijks te bellen of te mailen om de vooruitgang te checken...