al of niet betalen van handlichtingskosten

magiclife
Topic Starter
Berichten: 16

al of niet betalen van handlichtingskosten

#1 , 14 aug 2012 20:12

Hallo,

Ik kocht een woning in oktober 1988. Betaling gebeurde deels met eigen middelen en deels met een hypotheek van 1.000.000 BEF over 15 jaar. De hypotheek is nog niet gelicht.
Nu overweeg ik de woning te verkopen.
Ik heb ergens gelezen dat hypotheken voor 1993 ingeschreven werden voor 15 jaar. Is die van mij hierdoor dan automatisch uitgedoofd na die 15 jaar, of is die termijn in 1993 met de nieuwe wetgeving verlengd naar 30 jaar ?
De berichten zijn tegenstrijdig : Op de ene plaats lees ik dat voor een hypotheek die op 15 jaar is afgelost geen handlichtingskosten meer zouden moeten betaald worden. Op een andere plaats lees ik berichten over "verlenging met 30 jaar".
Hoe zit dat in mijn geval ?
En hoe worden die kosten voor handlichting berekend ?

Dank voor alle info.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pablo1
Berichten: 43

#2 , 16 aug 2012 17:06

http://www.defa.be/herplaatshl.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Handlichting of schrappingskosten of opheffingen:
oorspronkelijke inschrijving 25000 EURO handlichtingskost: +/- 395 euro

1988 hypotheek van 1.000.000 BEF over 15 jaar= afbetaald in 2003 geen hypotheek meer.
Geen hypotheek op woning moet u niets betalen.

Reclame

Terug naar “Kopen”