Geprikkeld door een artikel in de krant, wil ik graag eens bekijken of een spaanse (vakantie)woning haalbaar is... Dit zal uiteraard moeten gefinancieerd worden. Zeker tot deze financiering afbetaald is, zal de woning in hoofdzaak verhuurd worden. Wijzelf zullen slechts 1 à 2 weken per jaar naar daar kunnen gaan de eerste jaren...
Wat zijn de valkuilen? Hoe is het gesteld met de fiscaliteit (zowel in België als in Spanje) mbt aankoop en verhuur? Hoe weten we of een partij betrouwbaar is? Is het realistisch om te stellen dat een huis met 3 slkp 20 weken per jaar verhuurd is aan hoogseizoensprijzen en 20 weken aan laagseizoensprijzen en de overige weken leegstand? Kan de verhuur uitbesteed worden?
Kortom:
Stel dat we iets kopen aan 100.000€, wat zal de uiteindelijke te betalen prijs zijn?
Wat zullen kosten/baten zijn, (hypotheek + kosten vs eventuele inkomsten uit verhuur)
Kan verhuur/onderhoud volledig uitbesteed worden?
Ikzelf ben wel fan van Andalucia (Granada, sevilla, Cordoba), maar is dit ook de beste regio voor verhuur (zonder verhuur is het zowiezo geen haalbare kaart)
Ik besef dat veel afhangt van het pand in kwestie, maar voorlopig vooral even theorie om te bekijken of onze dromen haalbaar zijn...
Ik zoek vooral mensen die positieve en negatieve ervaringen hadden...