Betaald om Caravan te verwijderen

piepke57
Topic Starter

Betaald om Caravan te verwijderen

#1 , 22 apr 2012 21:03

Even een vraagje. Vorig jaar heeft mijn moederke haar Residentiele Caravan leeg gemaakt en de huur van haar grond opgezegd bij de Camping eigenaar. Mijn moederke kon haar caravan niet meer door verkopen omdat dit niet mocht van de Camping eigenaar. Dus mijn moederke heeft aan de eigenaar van de Camping 850€ + 160€ moeten betalen voor afbraak en verwijdering van de Caravan van die Camping. Vandaag zijn we naar de kust naar die Camping gegaan en groot was onze verbazing, de Caravan stond er nog en was blijkbaar verhuurd of doorverkocht. Kan er mij iemand zeggen wat ik daar tegen kan doen. Mijn moederke heeft betaald om hem af te breken en te verwijderen en nu merken wij dat die camping eigenaar dit niet heeft gedaan, erger nog hem verder verhuurd of doorverkocht heeft.
Dat is toch je uiterste bedriegerij? Eerst geld vragen om hem af te breken en te verwijderen, en nu er terug geld uit slaan. Ik zou willen weten welke stappen ik kan ondernemen tegen die Camping eigenaar?
het leven is niet voor iedereen gemakkelijk

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 23 apr 2012 00:35

in eerste instantie foto's nemen en of laten vaststellen door een deurwaarder.

vervolgens de uitbater aangetekend om informatie vragen en ingebreke stellen.

komt daar geen antwoord op of een 'uitvlucht', dagvaarden voor het vredegerecht en terugvorderen van het bedrag + eventueel de caravan.

ik vraag mijzelf af, als die caravan eigendom is/was van uw moeder, op welke wet de uitbater zich baseert om de eigendom van uw moeder "in beslag" te nemen en zen eigen toe te eigenen.

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 23 apr 2012 00:40

De caravan was toch niet in beslag genomen wegens achterstal huur of dergelijke?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

piepke57
Topic Starter

#4 , 23 apr 2012 09:39

Heb die eigenaar gisteren een mail gestuurd om uitleg en deze morgen ontvangen.
Haar uitleg is : De caravan van uw ouders staat er inderdaad nog ,

Deze is niet doorverkocht noch verhuurd.

Deze staat er nog met de reden dat er voor deze plaats nog geen andere caravan

Besteld is noch dat de plaats verhuurd is dan derden.

Deze staat op een hoek waar ik niet kan laten leeg staan, dat is enkel de reden dat de caravan daar nog staat.

Met beste groeten

Alhoewel duidelijk te zien is dat die bewoond is. Die som is in September vorig jaar betaald.
Zolang ik niet kan bewijzen denk ik dat die doorverhuurd of verkocht is kan ik niets doen vrees ik neeZijn zij niet verplicht die te slopen als wij al hebben moeten betalen?

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 apr 2012 11:22

Heeft uw moeder een faktuur voor die betaalde bedragen, waarop duidelijk staat dat het een faktuur voor de afbraak is? Of heeft ze enig ander dokument woorin staat dat de caravan zal afgebroken of verwijderd worden? Zonder dat, sta je zeer zwak.

Drone

#6 , 23 apr 2012 12:10

de vraag dient ook te worden gesteld, of de uitbater met het betaalde geld de caravan niet heeft 'overgekocht' onder het mom van verwijderkosten etc . . .

ik kan mij niet inbeelden dat een caravan verwijderen €1010 kost, tenzij het een soort woonwagen is van 12m.

piepke57
Topic Starter

#7 , 23 apr 2012 19:59

Ja heb van alle betalingen de papieren en bewijzen van betaling en er staat duidelijk op slopen en verwijdering van Caravan.
Ja het was een stacaravan met 2 slpk en douche.
Ik weet het is veel geld, maar we hadden juist een heel moeilijk jaar achter de rug, mijn man die erg ziek is geweest, en konden zelf de werken niet doen.
Ondertussen is mijn moederke ook plots overleden, dus voor mij heeft dat nog een emotionele reden ook.
De eigenaar heeft me deze avond gebeld, en me verzekerd dat de caravan niet verhuurd is of doorverkocht wordt.
Maar dat hij de caravan nu niet kan weg trekken, nu het seizoen begint, is geen uitleg vind ik . Hij heeft van verleden jaar Augustus tot nu tijd gehad om die te verwijderen.
Ik heb gezegd ik hou het in t oog, en er staan daar nog veel kennissen van ons ook die een oogje in t zeil zullen houden.
Vriendelijk bedankt aan iedereen die me hierop geantwoord heeft.

Drone

#8 , 23 apr 2012 21:40

ik zou dan de uitbater in een aangetekend schrijven, vriendelijk maar dringend eisen dat de caravan binnen 30 dagen verwijdert en vernietigd dient te worden, zoals overeengekomen is.

dat bij niet naleven van de 'overeenkomst', u het bedrag + intrest zal terug vorderen.

ondertussen kan u laten vaststellen door middel van een deurwaarder of de stacaravan al dan niet bewoond of verhuurd word.

vraagje, is de stacaravan eigendom van de uitbater of was dat de eigendom van uw moeder?

Terug naar “Kopen”