hallo,
wie kan me helpen?
Wij huren momenteel een woning waar veel onderhoud/ renovatie aan nodig is. Het is een woning uit 1947 en laatste keer in 1960 gerenoveerd. wij wonen hier nu bijna 3 jaar en aantal noodzakelijke zaken vervangen en opgeknapt gewoon uit principe 'leefcomfort'. Maar ondertussen zitten daar al behoorlijke kosten aan die we hebben uitgegeven die eigenlijk ten laste van de verhuurder zijn. Hij kan of wil nog niet verkopen om financiële redenen, maar heb hem de afgelopen 3 jaar 1x gezien dat was met het brengen van de sleutels. Hij krijgt iedere maand netjes zijn geld maar, hij doet niks aan de woning. de beloofde dubbelglas blijft uit net als het dichten van het lek in het dak (wat wij zelf maar gedaan hebben) als ook de isolatie etc.
ondertussen hebben we wel de nog linnen electra vervangen, verwarming voorzien op de kinderen hun slaapkamers en een extra slaapkamer gecreeërd, de tuin volledig opgeknapt (dit ook met het oog op, kinderen blij wij blij) hebben de afvoerleidingen vervangen, op het riool laten aansluiten en een nieuwe septische put geslagen (in de oude ' sterfput' zo'n gat in de grond zaten zelfs pannen en potten, dekbedden, bestek, dierenlijken en noem maar op van vorige bewoners).
Nu willen wij het graag kopen en hebben een EPC en een taxatie laten verrichten op de woning maar aangezien ik in de invaliditeit ben gevallen en een omscholing volg, willen wij eigenlijk niet de druk van een hypotheek tot ik weer terug in de markt ben. mijn opleiding duurt nog een 1,5 jaar dan nog werk vinden dus... zeg over 2 tot 2,5 jaar willen we een hypotheek afsluiten (de kans dat je een hypotheek tegenwoordig krijg op maar 1 loon is natuurlijk ook klein). Maar in de tussentijd willen we ook verbouwen en het huis waar we graag willen blijven wonen echt naar ons zin maken. Hebben grootse plannen al helemaal uitgewerkt. We willen dus eigenlijk niet wachten en zijn we erachter gekomen dat er zoiets bestaat als; kopen met uitgestelde betaling, wat zou betekenen dat wij huur blijven betalen tot de overdracht die we dan samen vaststellen maar wij de zekerheid hebben dat het van ons word/is en de verantwoordelijkheden hebben van een gekocht goed en de huidige eigenaar de zekerheid heeft dat hij zijn geld/huur krijgt in de tussenliggende periode tot de overdracht want bij achterstallige betaling vervalt het contract maar hij is ook verlost van zijn plicht deze woning enigszins bewoonbaar te houden. Een win win situatie zou je denken. Wij beseffen ons wel dat dit geen goedkope oplossing is maar
Nu is mijn vraag, klopt de info zoals wij die gevonden hebben en wat zijn de kosten voor de opmaak van zo'n contract en neem aan dat deze enkel bij een notaris opgesteld kan worden en worden daar ook erelonen voor gerekend dus waar zou ik op kunnen rekenen als eerste kosten dus enkel voor de opmaak van een contract van koop met uitgestelde betaling.
Ik hoop echt dat iemand me uit de brand kan helpen.
alvast bedankt!
frankie