Ik dacht dat ik een woning had gevonden die mij wel beviel, na een bezoek met het immokantoor stond één ding vast, de verkopers hadden geld nodig wegens juridische problemen.
Dus heb ik mijn stoute schoenen aangetrokken en een flink stuk van de vraagprijs afgekregen, we hebben de compromis opgesteld zonder tussenkomst van een notaris, enkel mezelf, de verkoper en het immokantoor.
Bij het ondertekenen van de compromis heb ik het voorschot van 10% betaald met een gewaarborgde cheque, als het moment aanbreekt van het verlijden van de akte bij de notaris blijkt dat de notaris de verkoop niet wil laten doorgaan en de bank beslag heeft gelegd op de woning.
De woning wordt openbaar verkocht aan iemand anders, ok geen probleem er zijn genoeg huizen op de markt denk je dan.
Ik dus naar het immokantoor om mijn voorschot terug te eisen, daar krijg ik te horen dat zij hun werk hebben gedaan en niets met die andere zaak te maken hebben.
Wat nu? Er heeft toch geen verkoop plaatsgevonden? en een voorschot blijft toch vaststaan zolang de akte niet gepasseerd is?
Kan er mij iemand helpen?