Post, postliggend laten

patjebrussel
Topic Starter

Post, postliggend laten

#1 , 26 feb 2012 14:53

Hi,

Weet iemand of men de post op naam dus, postliggend kan laten op het postkantoor ? Dus niet ALLE post bestemd voor de woning, enkel en alleen de post bestemd op één naam bestemd ?

M.a.w, ik zou mijn eigen post willen ophalen op het postkantoor, de rest mag verzonden worden.

Ik vraag het eerst hier, misschien heeft er iemand reeds ervaring ermee.

Bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 feb 2012 15:14

Kan perfect.
Kost wel x € ..je kan zelf een postbus nemen.

patjebrussel
Topic Starter

#3 , 26 feb 2012 15:21

Ok hartelijk dank Fransiscus. Zal morgen dat eens regelen.

Reclame

mava105

#4 , 26 feb 2012 15:53

Hi,

M.a.w, ik zou mijn eigen post willen ophalen op het postkantoor, de rest mag verzonden worden.

Bedankt.
Denk niet dat dat kan. De post werkt met de adressen, niet met de namen van de bestemmelingen.
Je kan dus niet bvb uw brieven postliggend laten maken, en die van bvb uw echtgenote en kinderen op hetzelfde adres laten in de brievenbus steken.
Wat je wel kan is al uw brieven laten toekomen in een PB op uw naam, maar dan moet de afzender die ook rechtstreeks naar daar versturen.

denlowie

#5 , 26 feb 2012 17:50

Dit zou zeker moeten kunnen, bij een faling en de maatschappelijke zetel staat op een adres waar andere personen ook hun adres hebben bv de boekhouder dan word enkel de brieven van de firma in faling naar de curator door gestuurd !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Fore

#6 , 26 feb 2012 17:54

ik weet bv bij verhuis heb je een betalende service om post door te laten sturen. Dit gebeurd dan ook specifiek op naam en niet op adres.
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

patjebrussel
Topic Starter

#7 , 26 feb 2012 20:44

Met te denken en misschien ben ik niet veel natuurlijk.
Op de site van de Post lees ik :
"Postliggend" is de dienst waarmee de klant de gelegenheid biedt zijn zending(en) rechtstreeks te laten versturen naar het Retail-kantoor van zijn keuze.
De geadresseerde of zijn volmachthebber kan zijn poststukken afhalen mits hij per zending een speciale taks betaalt. Ook de afzender kan de taks betalen.
De post die "postliggend" verstuurd wordt, ingeschreven zendingen inbegrepen (met uitzondering van de dagbladen), wordt bewaard tot het einde van de maand volgend op de maand waarin de zending toekomt.
Na afloop van de bewaartermijn worden de niet afgehaalde zendingen naar de afzender teruggestuurd.

Nu ja, ik ben dus klant,... dus moet het lukken, zal morgen eens navraag doen en ook doen als het kan.

mava105

#8 , 27 feb 2012 10:20

zijn zending(en) rechtstreeks te laten versturen naar het Retail-kantoor van zijn keuze.
.
Zoals ik al zegde: het is dus de afzender die het zal moeten vermelden op de omslag.

Lousia

#9 , 27 feb 2012 10:27

Het kan perfekt want mijn zus heeft het ook gedaan.
Je moet er wel voor betalen en om de zoveel maand hernieuwen

patjebrussel
Topic Starter

#10 , 28 feb 2012 15:02

Dat kan inderdaad perfect zoals Fransiscus reeds schreef. Ik heb gebeld. Misschien hebben andere mense, deze info ook nodig.
17.50 € voor een contractje om de post, op naam dus, de rest kan door gezonden worden, probleem met dit contractje is dat het meteen verbroken wordt wanneer je de post gaat afhalen (is eerder bedoeld voor mensen die op reis gaan).
Andere mogelijjheid : de postbus, de post wordt dan daar ingestoken. contractje hiervan voor 4 maand en verlengbaar.

Terug naar “Kopen”