aankoop woning in slechte staat, uit in inventaris erfgoed

miss.evita
Topic Starter
Berichten: 26

aankoop woning in slechte staat, uit in inventaris erfgoed

#1 , 03 feb 2012 15:10

Ik overweeg om een woning aan te kopen, die waarschijnlijk binnenkort te koop zal komen via een openbare verkoop.

Als ik het hoogste bod doe op de openbare verkoop, kan ik daarna nog vragen voor de opschortende voorwaarde bij het tekenen van de compromis

alvast bedankt voor de feedback
Laatst gewijzigd door miss.evita op 28 feb 2012 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 03 feb 2012 15:27

Als ik het hoogste bod doe op de openbare verkoop, kan ik daarna nog vragen voor de opschortende voorwaarde bij het tekenen van de compromis, namelijk dat ik deze woning alleen wil kopen als ik een sloopvergunning krijg?

Bij een openbare verkoop is er geen compromis. Het lastenboek van de openbare verkoop wordt gewoonlijk door de notaris voor anvang van de biedingen voorgelezen in de verkoopszaal, en daaraan kan naderhand niets meer aan worden gewijzigd.
Een woning die op de lijst van erfgoed staat, staat daar gewoonlijk met enige reden. Mogelijks maakt ze deel uit van een stads of dorpsgezicht, en het zal daarom zeer moelijk zijn deze eraf te halen. Men kan je ook verplichten ze te restaureren, of toch minsten de gevel en het dak ervan. Neem daarom best vooraf kontakt op met de diensten van de gemeente of monumentenzorg

Reclame

Terug naar “Kopen”