Meeneembaarheid van registratierechten

jeroentrappers
Topic Starter

Meeneembaarheid van registratierechten

#1 , 07 nov 2011 20:18

Op de website minfin.fgov.be vind ik volgende terug over de voorwaarden om te kunnen genieten van de meeneembaarheid van registratierechten:
De koper moet in de periode van 18 maanden voor de wederverkoop of verdeling van deze woning op een bepaald ogenblik zijn hoofdverblijfplaats in woning 1 hebben gehad.
Vraag 1: Wil dit zeggen dat het voldoende is dat ik voor de verkoop van "woning 1" een weekje daar mag gaan kamperen, mijn domicilie daar tijdelijk zetten, om toch te kunnen genieten van dit recht, zonder daar eigenlijk werkelijk "actief" gewoond te hebben?

Vraag 2: Wanneer is die "Verkoop" voor de wet: Is dat het moment van tekenen van de compromis, of gaat het om de dag van verlijden van de akte?

Ik heb gezocht naar de relevante wetteksten, maar ik vind mijn weg niet zo goed daarin, dus die zijn ook altijd welkom.

Nu, in mijn geval is het nog niet echt een punt, want ik had werkelijk mijn domicilie daar in die periode, maar het kan nipt worden als de verkoop nog even zou aanslepen, vandaar mijn vragen.

vriendelijke groeten,
Jeroen

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Kopen”