verlijden van de akte

ivevanlaer
Topic Starter
Berichten: 15

verlijden van de akte

#1 , 07 sep 2011 21:02

hallo

ons probleem is het volgende:
midden juli hebben we een aankoop van een huis gedaan via een makelaar. Omdat ons eigen huis toen nog niet verkocht was raadde hij ons aan om in de compromis te laten zetten om de akte binnen de 6 maand te laten verlijden. Na echter 2 weken was ons eigen huis ook verkocht via dezelfde makelaar. Dezelfde makelaar stelde ook die compromis op en zette hierin dat de akte binnen de 4 maand moest verlijden. Nu deze week kreeg ik telefoon van de notaris om een datum vast te leggen voor de verkoop van ons eigen huis nl 14 november. Toen ik de persoon van wie wij ons huis kochten hiervan op de hoogte bracht zei die mij dat dit waarschijnlijk niet ging lukken vermits ze nog niks anders had om te gaan wonen en in haar compromis 6 maanden voorzien was.

Nu mijn vraag kan zij dit eisen? Als wij onze sleutel op 14 november moeten afgeven en niet in ons ander huis kunnen stelt zich hier een probleem.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 07 sep 2011 21:07

Als dat zo in de compromis staat dan kunt u haar niet onder druk zetten om haar huis al te verlaten.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Kopen”