overeenkomst op simpel papiertje

dave72
Topic Starter
Berichten: 3

overeenkomst op simpel papiertje

#1 , 26 jul 2011 16:16

Goeiedag,

Ik had 1 maand geleden een overeenkomst met een mevrouw om mijn bungalow te verkopen.

Deze ligt in recreatiegebied, en is niet vergund. Wel toegelaten om weekends door te brengen.

De mevrouw wist dit, en aangezien haar vriendin een buurvrouw van me is, wist ze wel degelijk wat de voor- en nadelen ervan zijn....

Nu hebben we samen op een simpel papiertje geschreven, dat ik en haar tot een overeenkomst kwamen van de prijs en dat dit binnen de 3 maanden zou afgerond zijn...

Nu wil ze blijkbaar niet meer kopen,....

Ik heb ondertussen al vele mensen teleur moeten stellen die intresse hadden, omdat ik dacht dat de verkoop rond zou zijn...

Nu is mijn vraag, moet zij nu die 10 % compensatie betalen of niet ?

Hartelijk dank alvast !!

Mvg,

Dave

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD
Berichten: 3580

#2 , 26 jul 2011 23:14

De overeenkomst bind beide partijen.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Franciscus
Berichten: 38734

#3 , 26 jul 2011 23:25

Als op het papiertje de nodige wettelijke vermeldingen staan voor een contract en in tweevoud en eigenhandig geschreven of met de tekst gelezen en goedgekeurd voor .....dan kan het perfect.
Heb enkele maanden zo'n papiertje geschreven om een garage te laten kopen door een kennis.... was perfect in orde volgens notaris.

Reclame

dave72
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 27 jul 2011 07:06

Wettige vermeldingen, weet ik dus niet

Er staat alleen haar naam, het bedrag en dat ze overeenkomt met de prijs

En haar handtekening natuurlijk,

Is dat voldoende ?

bartvdv
Berichten: 1911

#5 , 27 jul 2011 08:00

Die 10% schadevergoeding ga je alleen krijgen als die ook op het papiertje staat geschreven. Staat die er niet op, dan zal je je schade moeten trachten te bewijzen in de rechtbank. Uit wat ik gelezen heb schat de rechtbank de schade doorgaans op minder dan 10%.

Franciscus
Berichten: 38734

#6 , 27 jul 2011 12:10

Dan zal het enkel als een 'begin van schriftelijk bewijs' aanzien worden en dus meer mogelijkheden om het te bestrijden.
Om geldig te zijn moet een contract in aantal exemplaren zijn dan partijen, met vermelding van plaats datum en aantal exemplaren.
Het goed en het bedrag liefst in letters en cijfers en eigenhandig geschreven.
Op elke blz minimaal een een paraaf en eveneens bij elke doorhaling ... einde contract de handtekeningen voorafgegaan door minimaal de eigenhandig geschreven tekst gelezen en goedgekeurd (door partijen die de tekst niet hebben geschreven).
Enkel die gegevens die in het contract staan (en wettig zijn) zijn verhaalbaar.

dave72
Topic Starter
Berichten: 3

#7 , 27 jul 2011 16:52

Jammer, dan zal ik het maar zo laten :(

sleper
Berichten: 391

#8 , 30 jul 2011 20:22

Goeiedag,

Ik had 1 maand geleden een overeenkomst met een mevrouw om mijn bungalow te verkopen.

Deze ligt in recreatiegebied, en is niet vergund. Wel toegelaten om weekends door te brengen.

De mevrouw wist dit, en aangezien haar vriendin een buurvrouw van me is, wist ze wel degelijk wat de voor- en nadelen ervan zijn....

Nu hebben we samen op een simpel papiertje geschreven, dat ik en haar tot een overeenkomst kwamen van de prijs en dat dit binnen de 3 maanden zou afgerond zijn...

Nu wil ze blijkbaar niet meer kopen,....

Ik heb ondertussen al vele mensen teleur moeten stellen die intresse hadden, omdat ik dacht dat de verkoop rond zou zijn...

Nu is mijn vraag, moet zij nu die 10 % compensatie betalen of niet ?

Hartelijk dank alvast !!

Mvg,

Dave
Niet vergund maar wel toegelaten om week-end te verblijven .Waarom in de week dan niet ? niet vergund is mogelijkheid tot afbraak of vergis ik me? Staat in de overeenkomst dat het een niet vergunde bebouwing betreft ?De dame koopt nu wel een bouwovertreding

Terug naar “Kopen”