hoe een prijsvoorstel doen / niet bindend bod via mail

joeri13
Topic Starter
Berichten: 4

hoe een prijsvoorstel doen / niet bindend bod via mail

#1 , 22 jul 2011 20:36

Misschien een iets apartere vraag maar ik probeer het even te schetsen.

Bij mijn ouders in de straat staat er since een jaar een woning te koop waarvoor ik in het begin ben gaan kijken maar omdat de vraagprijs hoog ingezet is en er toch een aantal gebreken zijn die je niet terug vindt in andere woningen van deze prijsklasse (1 slaapkamer ipv 3 , enkel glas, defect dak, oude ketel ...

Ik weet van de ouders van de verkopers dat er tot nu toe nog geen geïnteresseerden zijn geweest , maar aangezien de ligging interessant voor me is en het een vertrouwde straat is zou ik een bod hierop willen doen, MAAR dit zou volledig vrijblijvend moeten zijn aangezien het toch al een hele tijd onbeheerd leeg heeft gestaan.
Eerder een voorstel indien de woning zich nog in de staat van een jaar geleden bevindt en niet erger.

Zijn er vermeldingen waar ik zoiezo op moet letten in deze mail ?

Is de vermelding vrijblijvend bod voldoende of gebruik ik toch beter een andere verwoording ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 22 jul 2011 21:22

Waarom beginnen met een bod voor het pand te bezoeken en te controleren? Dan weet u of een bod de moeite waard is.

Eerst eens een afspraak maken en het pand inspecteren lijkt me bijgevolg een werkwijze die u veel hoofdpijn zal besparen.

Indien u anoniem wenst te blijven is het altijd mogelijk een kennis of expert te vragen/opdracht te geven dit uit te voeren.

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#3 , 23 jul 2011 16:23

Ik zou ook de woning nogmaals gaan bezoeken (eventueel met meerdere mensen zodat iedereen op details kan letten) en dan eventueel een optie nemen ... een optie is niet bindend.

Het is natuurlijk helemaal niet zeker of uw vermoedelijk lagere prijs de verkopers zal bevallen.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Reclame

Terug naar “Kopen”