kosten bouwgrond uit verkaveling

ben 76
Topic Starter

kosten bouwgrond uit verkaveling

#1 , 18 jul 2011 18:51

Ik kocht onlangs een bouwgrond uit een verkaveling (van 2 loten). Een week voor de ondertekening van de authentieke akte werden mij de kosten opgestuurd. Ik diende ook de metingskosten en de kosten voor de verkavelingsakte te betalen. Ik kon mij hier uiteraard niet tegen verzetten, omdat de compromis het volgende vermeldt: "Alle kosten, rechten en erelonen van de notariële akten, alsook eventuele kosten van opmeting, plan, afpaling, verkavelingakte of basisakte vallen ten laste van de koper". Na het verlijden van de akte, stelde ik echter vast dat de kosten voor de verkavelingsakte als volgt waren opgedeeld: ereloon, registratierechten, aktekosten en hypoteekkosten. Die hypotheekkosten bedragen 45O euro. Kunnen deze mij aangerekend worden? Ik neem aan dat het gaat om kosten om de hypotheek door te laten halen. Dit kan toch niet op mij verhaald worden? Heeft iemand een gelijkaardige ervaring?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Kopen”