Hoe "inkopen" in eigendom vriend?

kviv
Topic Starter
Berichten: 27

Hoe "inkopen" in eigendom vriend?

#1 , 17 jul 2011 22:57

Beste,

mijn vriend heeft een eigen huis dat hij sinds zijn scheiding nu 2 jaar al alleen afbetaalt. Als wij in de toekomst gaan samenwonen, zou ik mezelf liefst "inkopen" zodat het evenveel van mij is als van hem. KAN DIT?? Zo ja hoe gaat dit in z'n werk ik neem aan dat dan het huis opnieuw geschat moet worden en de lening moet worden herzien? Maar is dit financieel überhaupt mogelijk ik heb maar 50.000 euro budget om me in te kopen en volgens mij heeft hij het huis overgenomen voor 200.000 euro en hij leent op 35 jaar!!!

Wie kan me helpen met dit raadseltje ;) ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
westhoek
Berichten: 395

#2 , 18 jul 2011 11:17

Je hebt al zelf het antwoord gegeven op uw vraag. Met uw vriend overeenkomen, samen naar de notaris om dit te regelen.
Betaal je mee de lening, zorg er dan voor dat dit op een correcte manier gebeurt, zodat, wanneer een haar in de boter, dit kan bewezen worden.

En je vriend is het best geplaatst om dit allemaal te weten, hij heeft het gehele zootje al eens doorzwommen.

wanton
Berichten: 9914
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 18 jul 2011 12:01

Trouwen! Via huwelijkscontract doet hij inbreng van de woning ( en de lening) in de gemeenschap , met clausule van terugkeer naar hem bij einde van het huwelijk door scheiding. Kostprijs van één en ander : 300 € bij notaris. daarna lening op beiden laten zetten.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

kviv
Topic Starter
Berichten: 27

#4 , 19 jul 2011 10:12

@ Wanton: hahahaha, als ik hem dat vertel, dan gaat ie lopen!! LOL!!! Nee, diene mens wil van z'n leven niet meer trouwen helaas... maar kvind het wel grappig dat dit een mogelijkheid zo zijn!!! We zullen het jammer genoeg anders moeten oplossen.

Terug naar “Kopen”