chalet met grond kopen?

muisje70
Topic Starter
Berichten: 70

chalet met grond kopen?

#1 , 17 jul 2011 22:35

hoi,

mijn vriendin gaat zien om een chalet te kopen, gezet indertijd op landbouwgrond...(voor haar dochter en vriend enkele jaren te laten wonen, en dan eventueel de andere kinderen)
er is electriciteit, water e.d. aanwezig, en er hebben kinderen van de eigenaar in gewoond(is met slaapkamer, keuken, badkamer), doch hier mag geen domeciel staan.
er is in 2004 een proces-verbaal op geweest van stedebouw, wegens illegaal gezet, maar er is uitgesproken dat het mag blijven staan, maar niets veranderd, enkel onderhoud...
nu hoorde ik zeggen dat indien het ooit van eigenaar veranderd het terug in oorspronkelijke staat moet gebracht worden, dus afgebroken, en dan zit ze daar met haar lapje landbouwgrond van 10 are....
wie weet hier iets vanaf , of waar ik mij kan bevragen, want het gaat toch over een ruime som geld....
bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jan S
Berichten: 397

#2 , 18 jul 2011 16:10

Hoe luidde de uitspraak precies? Chalet in agrarisch gebied met PV erop... ik zou me er niet aan wagen persoonlijk :)
Bovenstaand bericht omvat enkel mijn persoonlijk visie en geen sluitend juridisch advies.
Raadpleeg ook steeds de bevoegde overheid.

Reclame

Terug naar “Kopen”