Huis kopen maar er is al een bod, kan ik hoger bieden?

Argon
Topic Starter
Berichten: 89

Huis kopen maar er is al een bod, kan ik hoger bieden?

#1 , 14 jul 2011 21:17

Beste,

Wij zijn zonet naar een huis gaan kijken en daar geldt een bod op tot de 20ste van deze maand. Dit voor een bedrag van 1 000 000 (fictief bedrag).

Wij zijn echter weg van het huis en zouden dit graag kopen, kan ik een bod doe van 1 000 500 en zo het bod van de vorige mensen "weg slaan" (mits dat de verkoper akkoord gaat natuurlijk)?

Of moet de verkoper nu wachten tot de 20ste zodat de eerste mensen de tijd hebben om hun bod te bevestigen/annuleren (regelen met de bank) voordat wij ons bod kunnen uitbrengen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 14 jul 2011 21:44

Als het een eenzijdig bod is van een potentiële koper dat nog niet aanvaard werd door de verkoper is er ook geen enkele verbintenis wanwege de verkoper om aan die persoon te verkopen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Argon
Topic Starter
Berichten: 89

#3 , 14 jul 2011 21:58

Wat is niet aanvaard? Een handtekening?

De potentiële kopers zijn nu een week bezig om hun lening rond te krijgen bij de bank. Ze hebben nog tot de 20ste om met de nodige papieren te komen dat het hen lukt.

Absurd gesteld, stel dat wij zelfs onder die 1 000 000 gaan en de verkoper gaat akkoord (daar we onmiddellijk ons geld daar kunnen leggen, want we hebben goedkeuring van de bank) dan kan het huis toch van ons worden terwijl we wel minder geboden hebben?

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 14 jul 2011 22:02

Ze hebben nog tot de 20ste om met de nodige papieren te komen dat het hen lukt.

Waaruit halen zij dat recht om tot de 20ste tijd te hebben? Wie heeft hen die termijn gegeven en op welke wijze?
Zoals ik al zei:

verkoper heeft niets getekend of schrifteliojk bevestigd: verkoper is vrij aan eender wie te verkopen tegen eender welke voorwaarde
verkoper heeft zich verbonden tot de 20ste: kan niet aan iemand anders verkopen tot die datum
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mava105
Berichten: 22330
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 15 jul 2011 11:11

Als die belofte om hen de tijd te geven tot de 20ste mondelings is gebeurd, is het natuurlijk woord tegen woord.
Als ze die belofte op papier hebben gezet, zal je moeten wachten.
Niets belet je echter nu al tegen de verkopers te zeggen dat je meer zal betalen. Aan de verkoper dan om te beslissen

Terug naar “Kopen”