roerend of onroerend goed?

Benjol
Topic Starter

roerend of onroerend goed?

#1 , 20 jun 2011 20:55

Beste

Ik heb onlangs een huis aangekocht (voorovereenkomst getekend).
Nu wil de eigenaar de pomp voor de grondwaterput apart verkopen. Kan dit zomaar?
Ook heeft hij belooft om een aantal onroerende goederen te laten staan. Maar nu de hypotheekacte is goedgekeurd merken wij dat hij van plan is deze spullen te verkopen.
Kunnen we dit nu nog in de verkoopakte laten opnemen?

Woensdag wordt het huis beschreven, dus ik hoop op een snelle reactie.
Alvast bedankt!

MVG

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Benjol
Topic Starter

#2 , 20 jun 2011 20:56

schrijffoutje "beloofd" natuurlijk!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 jun 2011 21:02

onroerende goederen zijn zo wie zo vast dus behoren bij het huis.
In het kort alles wat nagelvast is.
Ik heb een donkerblauw vermoeden dat de pomp voor de watervoorziening ook onroerend zal zijn net zoals de pomp van de verwarming.

Reclame

Benjol
Topic Starter

#4 , 20 jun 2011 21:39

De pomp is bevestigd tegen de muur in de kelder.
De vraag is dan maar 'Wat valt onder nagelvast?'

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 jun 2011 22:07

Een geheel vormend met als de pomp er niet is dan is er geen water dus gezien er water moet zijn...
Wat zegt uw notaris?

Vaoke

#6 , 20 jun 2011 22:10

Hoe pleegt een Notaris dat veelal te omschrijven bij de aankondiging van n'n openbare verkoop?
Ik citeer: woning op en met grond en aanhorigheden!
En verder: onroerende goederen zijn wat ze zijn.. onroerend; men kan ze dus niet verplaatsen.. vervreemden.. verwijderen of in rook doen opgaan hé ?!
Maar afgezien daarvan begrijp ik u toch niet zo goed; de hypotheekakte is een zaak tussen de koper en de financieringsmaatschappij (en de verkoper zou dat daarin hebben laten zetten ?) ... dat terwijl de verkoopsakte er een is tussen de verkoper en de koper ?!
Is zijn notaris.. ook uw notaris? Contacteer die of uw notaris eens per kerende ?!

Terug naar “Kopen”