bod uitbrengen op boot op 2dehands.be

StefanL
Topic Starter

bod uitbrengen op boot op 2dehands.be

#1 , 16 jun 2011 13:38

Ik verwijs naar onderwerp # 5085 met als titel "Bod uitbrengen op nieuw huis" ,vermits mijn situatie vergelijkbaar is, met als verschil dat ik de verkoper ben en het hier over een tweedehandse boot gaat.
Ik heb op 2dehands.be een boot en aanhangwagen te koop gesteld, en heb er een bod op gekregen van een zekere J. Ik heb J. per mail (met ontvangst- en leesbevestiging) laten weten dat ik akkoord ga met zijn bod. Volgens mij is er hierdoor een koopovereenkomst tot stand gekomen. Ik hoor echter niets meer van J. Hij heeft zijn bod evenmin ingetrokken, want het is nog zichtbaar op de website. Ik heb de zaak uitgelegd aan de moderator van 2dehands.be maar geen reactie gekregen. Intussen heb ik na wat opzoekwerk J's volledige identiteit achterhaald. Welke opties heb ik om J zijn verplichtingen te laten nakomen of tenminste een schadevergoeding te bekomen?
Dank u

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 jun 2011 15:42

Begin eens met de gebruiksvoorwaarden van 2de hands te lezen (onderaan aan te klikken)
Art 4 registreren,... art 4.7
....de geboden bedragen zijn niet bindend. Bieders kunnen deze weer intrekken en zijn niet tot aankoop verplicht.
Ik denk dat je nergens staat. :(

StefanL
Topic Starter

#3 , 17 jun 2011 08:45

Dank voor de reactie. De gebruiksvoorwaarden kende ik uiteraard, maar heeft het Burgerlijk Wetboek geen voorrang? De definitie van een koopverbintenis is nochtans duidelijk.
De koper heeft een bod gedaan, heeft dit niet ingetrokken en ik heb hem laten weten dat ik zijn bod aanvaard.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 jun 2011 16:19

Wel u gaat in het kader van de organisatie 2de hands een overeenkomst aan met een koper .... dus uw kader zijn de regels van 2de hands en die stipuleren dat het niet bindend is.
Met die overeenkomst was u akkoord gezien u een aanbod hebt gedaan moet u dus ook de spelregels van het kader aanvaarden.

Er wordt geen inbreuk gedaan aan het kader openbare orde of goede zeden dus.....
Laatst gewijzigd door Franciscus op 20 jun 2011 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.

WP002

#5 , 20 jun 2011 12:30

Dat is inderdaad het grote probleem met 2dehands.be; ik verkoop er al wel eens dvd'tjes (ben hobby-verzamelaar) en er komen altijd een hoop funbieders op af die zomaar wat bieden en als je ze dan contacteert niets meer van zich laten horen (pas op, er zijn wel degelijk rechtgeaarde handelaars tussen ook). Het enige wat je kan doen is die bieders op je persoonlijke zwarte lijst zetten en als ze nog eens wat bieden hun bod onmiddellijk annuleren en een mailtje naar de beheerder van 2dehands.be sturen. Ik heb de indruk dat het vaak om (handelsonbekwame) kinderen gaat, een account maken op 2dehands.be, zelfs met valse adresgegevens, is een fluitje van een cent.

Terug naar “Kopen”