Huis kopen waar bedrijfsadres op staat

FrancisB
Topic Starter
Berichten: 6

Huis kopen waar bedrijfsadres op staat

#1 , 13 jun 2011 21:22

Beste,

Wij willen een huis kopen van een totaalaannemer, die zijn huisadres als bedrijfsadres heeft opgegeven (dit zie ik op de website van de aannemer en in de kruispuntbank). Hoe weet ik of er zeker geen schulden op dit adres staan? Zitten wij met deze schulden eens het huis aan ons verkocht is?

Vanaf welk ogenblik is deze aannemer verplicht zijn bedrijfsadres elders onder te brengen? Misschien een domme vraag, maar echt overal zie je dit adres bij zijn bedrijfsnaam staan. We hebben natuurlijk geen zin om nog een hele tijd constant 'potentiële klanten' van hem te woord te staan.

Bovendien staan er heel wat foto's van het huis op zijn website, als referentie zeg maar. Kunnen wij eisen dat hij deze foto's verwijderd eens verkocht? We staan nogal op onze privacy :)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38734

#2 , 03 jul 2011 21:39

Linke zaak in contract moet duidelijk staan dat bij ondertekenen compromis de bedrijfszetel van het adres moet zijn tegen de tijd van verlijden akte ( tegen boeteclausule en dwangsom achterhouden bepaal gedeelte koopsom enz..) bespreek dit nu al met UW NOTARIS zor dat je ene eigen notaris hebt.
Ook dat de foto's van uw huis van de website moeten gehaald zijn tegen datum x eveneens tegen een dwangsom of tegen een billijke vergoeding ( met honing meer vliegen dan met azijn)

eylis
Berichten: 8852

#3 , 04 jul 2011 10:07

ik denk eigenlijk dat bij het tekenen van het compromis de bedrijfszetel al van dat adres verwijderd moet zijn...immers dit is een mogelijke bezwaring die de werkleijke verkoop kan hinderen. Is héél linke boel mijns insziens...

Reclame

Terug naar “Kopen”