Huis gekocht met te weinig grond?

TimD
Topic Starter
Berichten: 2

Huis gekocht met te weinig grond?

#1 , 10 mei 2011 22:00

Hallo, ik ben bezig met een huis te kopen samen met mijn vriendin, nu blijkt toen de schatter langskwam dat mijn perceeldiepte geen 57 meters is maar 48 meter. dit scheelt 9 meter met een perceelbreedte van 6.5 dus ongeveer 60m² dat er niet is? Ben momenteel aan het wachten op de plannen van het kadaster, maar de compromis is getekent en er staat geschreven:

"in de staat waarin het zich thans bevindt en onder meer of zonder waarborg van maat of oppervlakte, al ware het verschil één/twintigste of meer."
Nu hoe kunnen wij als jong gezin het verschil zien tussen een diepte van 57 of 48 meters. is dit geen oplichting?
tevens staat ook gemeld:

"beschrijving van het eigendom gemeente ..... Een woonhuis op en met grond en alle verdere aanhorigheden, gestaan en gelegen te ......, .....straat nr, thans ten kadaster bekend wijk ... nummer ..../../.., voor een totale oppervlakte van 372m² en een kadastraal inkomen van ...... euros."

Moest deze grond inderdaad niet kloppen kan ik hier iets aan doen? als ze zeggen 372m² en dat klopt niet kan ik dan de koop nietig verklaren omwille van verkeerde data?
We hadden het huis juist gekozen omwille van een redelijk stukje grond dat was onze hoofdreden. nu hebben we een huis met veel werk met een pak minder grond. Dan konden we beter een huis kopen met wat minder grond maar dat beter in orde was. Dit is mijn situatie momenteel, in afwachting van de kadastrale legger.

MVG, Tim

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 10 mei 2011 23:16

In volgende topic hetzelfde probleem, maar ontdekt voor tekenen compromis:

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 54&t=23680

Ik vrees dat u hier niets meer aan kan doen...

mava105
Berichten: 22287
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 11 mei 2011 12:51

Jullie zijn voor dit huis gevallen om zijn redelijk stukje grond. Jullie hebben de grond dan ook waarschijnlijk gezien en goed bevonden, en zijn waarschijnlijk niet afgegaan op alleen maar de cijfertjes van de grondoppervlakte in de aankondiging.
Indie de grond jullie op zicht OK leek, is er toch geen probleem. De vermelde oppervlakte is dan ook bijkomend, en alleen van belang voor het vastleggen van het KI.
Je koopt dus wat je gezien hebt, en niet wat je gelezen hebt.

Reclame

TimD
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 11 mei 2011 16:46

Jullie zijn voor dit huis gevallen om zijn redelijk stukje grond. Jullie hebben de grond dan ook waarschijnlijk gezien en goed bevonden, en zijn waarschijnlijk niet afgegaan op alleen maar de cijfertjes van de grondoppervlakte in de aankondiging.
Indie de grond jullie op zicht OK leek, is er toch geen probleem. De vermelde oppervlakte is dan ook bijkomend, en alleen van belang voor het vastleggen van het KI.
Je koopt dus wat je gezien hebt, en niet wat je gelezen hebt.
We zijn inderdaad afgegaan op de cijfertjes op de immo site, meer kunnen wij toch ook niet doen? moet ik men meter meepakken en alles gaan opmeten ofwat? dat is gekkenwerk, bestaat er niet zoiets als vertrouwen in een vastgoed kantoor?
inderdaad we hebben de grond gezien maar dat keurt het toch niet goed? er moet toch iets kunnen gebeuren ? in het compromis staat ook 372m²? valsheid in geschrifte ? als ik valse gegevens geef hangt daar toch ook wat aan vast? ik zal hun vals geld geven, eerlijk dan of toch niet ?

10e
Berichten: 7

#5 , 29 nov 2011 18:13

Kan je me vertellen hoe dit is afgelopen?

Je Oma

#6 , 04 dec 2011 23:32

Kan je me vertellen hoe dit is afgelopen?
Das de reden waarom ik steeds minder zin heb om te reageren op een vraag: iemand stelt een vraag en bekomt waardevolle antwoorden en richtlijnen en nadien horen we vrijwel nooit hoe het afgelopen is...

Vandebos
Berichten: 16087

#7 , 04 dec 2011 23:47

Dat is altijd zo op fora...

Terug naar “Kopen”