Hallo allemaal
Graag had ik jullie hulp gevraagd bij volgend probleem. Wij hebben een huis gekocht dat verhuurd wordt. We hebben de bewoners een opzegtermijn gegeven van 6 maanden, dit ook aangetekend verzonden dit is allemaal in orde. Ze moeten verhuizen tegen 1 augustus.
Maar.... het is elke week wel iets. Eerst was de kraan kapot in de keuken. Mijn man heeft de kraan vervangen.
Dan was er een buis die lekte, mijn man heeft de buis vervangen... Een heel probleem was er ook met de watermeter, te complex om uit te leggen dat hebben we ook opgelost.
Nu is hun bulex kapot en hebben ze geen warm water in de badkamer. Wij zijn echter van plan om het hele gedeelte van badkamer en keuken af te breken en vinden het een beetje gek dat we kosten zouden doen voor een bulex als we die dan toch achteraf moeten afbreken. De bewoners spreken slecht Nederlands, krijgen ocmw-geld en hebben zelfs voor die kapotte kraan tot bij de huurdersbond gelopen. Mijn man en ik hebben een huis gekocht om zelf te bewonen niet om het in orde te moeten zetten voor een ander. Zijn we hiertoe verplicht? Wij zijn nu misschien wel zogezegd huisbaas maar dit is tegen onze zin want we zouden er uiteraard liefst zo snel mogelijk zelf in gaan wonen. Zijn wij verplicht om allerlei herstellingen uit te voeren?
Reeds hartelijk dank voor eventuele reacties. Met vriendelijke groeten