Wanbetaing huurders

polotiest
Topic Starter
Berichten: 1

Wanbetaing huurders

#1 , 07 mar 2011 16:31

Dag,

Ik heb samen met mijn vriendin een huis gekocht dat wij zelf willen bewonen na wat renovatiewerken. Het huis was reeds verhuurd en wij hebben die huurders een aangetekende zending gestuurd met de opzeg van het contract en met de huurprijs (onveranderd). Op 13 jan 2011 hebben wij het huis effectief gekocht en hebben dit berekend wat de huurders ons en de verkopers moeten betalen.
Eerste probleem, eerste betaling gebeurde pas begin februari. We hebben hun een vriendelijke mail gestuurd met de vraag de huur van februari zo snel mogelijk in orde te brengen waarop zij antwoorden dat zij leven van giften en onze situatie begrijpen... Wij moeten ondertussen ook onze lening betalen en rekenen natuurlijk op dat geld. Nu vandaag 7 maart hebben we nog steeds de huur van februari en maart niet ontvangen. ik heb hen opnieuw een mail gestuurd met de vraag dit tegen het einde van de week te regelen. Wat kan ik meer doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 07 mar 2011 16:55

U stelt hen aangetekend in gebreke wegens het niet betalen van de huur, sommeert hen binnen de 7 kalenderdagen na kennisname de achterstallen te betalen. Dat indien de achterstallen niet binnen de gestelde periode na kennisname zijn ingelopen u zonder verdere voorafgaandelijke waarschuwing op hun kosten het vredegerecht zal inschakelen om bij vonnis een onmiddellijke uitwijzing te bekomen.

U sluit af met "enkel voor de goede orde wordt dit schrijven u per gewone post en per aangetekende zending verzonden."

Reclame

Terug naar “Kopen”